Sunday, May 27, 2007

:: Semalam Yang Penat ::

Aku berjaya marathon dari Jitra ke Bandar Baru then patah balik dari Bandar Baru ke Alor Star dalam hari yang sama, cuma selang beberapa jam. Keh keh keh....keje giler....penat nk mampueh...saper cakap aku sajer2 ja nk pecah rekod peribadi? Aku punya mission yang penting, dan melibatkan antara idop dan mati (kununnya la...aku pon tak sure).

Mak aku dapat panggilan dari adik dia (mak sedara aku kat SP), yang nenek aku sakit tenat sampai takleh bukak mata n berjalan....cuma menginsot-insot nk kemana-mana. Aiseh, nih kes teruk bagi pendapat aku. Aku sampai ja kat umah dalam koi 6.30 ptg hari Khamis tuh, then Apu suruh kami bertolak lepas maghrib tuh jugak ke umah Mak Su aku kat Pendang(tmpt nenek aku dipindahkan selepas dia sakit).

AKu ngab mak n 3 org adik lelaki siap2 secara pantas, capai aper ajer yang terfikir then terus bertolak lepas solat maghrib. Aku ghasa dah penin2 lalat sebab penat kot. Baru ja lalu highway tuh ptg tadik, neh nk kena lalu lagik. Tapi dengan misi cemas yang aku dapat, aku nk la supaya misi nih berjaya kan....AKu tekadkan ati, trus memecut PFU meredah suasana yg kian menghampiri malam ketika itu.

Alhamdulillah, kami tiba ke destinasi tepat jam 9.30mlm. isk isk, kira agak pecut la aku tadik, sib baik mlm, tade la pistol2 pak trafik menembak kot....hopefully tade la...kes kecemasan la datok! Aku sampai ja, nmpk umah Mak Cu hanya terang ngan cahaya lilin...sah black out la neh. SUre panas nih. Takper, asalkan leh tgk nenek tercayang aku OK jer...mak aku lagik nmpk teruja, tak peduli apa2 dah, trus meluru masuk umah Mak Cu. Aku park kete lu, then ambik napas, kang nk tgk drama ayag mata lak...ekekekkekekekek....besa la dah jadik lumrah famili mak aku mmg suka berlenang ayag mata kalu juper......apa la sumpahan agaknya yer...

Aku ngan adik2 lentok dah menyandar tepi2 dinding batu umah Mak Cu. Aku tgk nenek aku tgh cakap handset masa tu. Alhamdulillah, tade la cm depa ckp...mcm cemas ja gaya ckp, but dia sihat ja aku nmpk...agaknya sakit rindukan anak2 kot. Org tua2 neh tade nk ckp kalu rindu ke haper ker, cuma anak2 la kena paham sendiri. ooooo...camneh rupanya klu org tua rindukan anak2nya...siyan tgk nenek aku....dia cam sayu je tgk anak cucu datang melawat dia....trus leh bangun....nk makan ubat....cam2 la dia nk buat....Aku kena invite tido sebelah dia.....tanpa lengah lagik, trus amik bantal...aku landing n zzzzzzzzzzzzzzzz (tak sedar diri smpai esk pagi).

Pagi2nya semua adik2 mak aku berkumpul makan sekali kat umah Mak Cu..meriah ca, kenduri laks...hehehheheh...aku mmg suka reunion keluarga neh, mkn best..sedap2....Lepas zohor ja trus bertolak balik ke Bandar Baru, sebab ptg Sabtu aku dah kena balik ke Jitra. Ahad dah sekolah. begitulah berakhirnya minggu marathon aku ... aku puas dalam penat sebab dapat jumpa nenek n sekali gus leh puaskan hati mak aku yg dah lama rindu nk juper mak dier.... Ok lah, smbg keje..skrg neh tgh buat surat penempatan pelajar nk gi Latihan Industri...byk lagik dok siap neh..ok yer...Chow~

No comments:

:: Unsung Hero in my Education Journey::

Dalam hidup seseorang aku amat pasti ada insan yang bukan ada hubungan darah, mau pon jiran terdekat yang kenal sedari kecil siapa kita, bah...