Sunday, December 02, 2007

:: Anugerah Ketua Jabatan JMSK ::

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket



Pada 20/11/2007 lepas, jabatan aku mengadakan hari anugerah ketua jabatan untuk pelajar-pelajar yang cemerlang, gemilang dan terbilang....hehehehehh....kalu tgk dalam pic kat atas tuh, tuh la anak2 didik aku yg dapat anugerah tuh, kembang idung cikgu dia....ekekekke...aku jadik penasihat kelas untuk kelas budak2 tuh, so ala2 mama kepada depa la....dapat lak 3 anak dara cerdik..leh tumpang bangga....

Aku tak de citer sgt nk dihebah2kan dalam blog neh.....selain dari aktiviti tuh, ada lagik agenda jabatan aku neh, mcm Tautan Mesra (sukaneka dalam jabatan). Dah lama tak menulis 'sesuatu' yang best, ghasa cam ide dah makin tumpul utk berkarya...terlalu byk masa aku bazirkan utk buat keje opis. So, aku leh katakan kat sinih, meh kita kaji proverb Cina yang mengatakan bahwasanya, Dengan duit manusia dapat beli JAM tapi BUKAN MASA. hehehhehe, betol la kan? Skrg masanya aku mula belajar menghargai masa untuk diri sendiri...masa dengan diri lebih bermakna ..ngeh ngeh ngeh!....

Ada masanya aku lebih byk berfikir dengan situasi dipersekitaran sendiri....aku makin banyak belajar tentang sifat2 manusia....ada suka, ada duka, ada sedih ada gembira.... tapi apa2pon aku lebih banyak berdiam untuk mengkaji dan terus mengkaji tentang manusia neh.....ala2 buat research jugaks la...alahai sebut perkataan yg satu tuh buatkan NERVOUS lama kembali plak...ekekeekekek....aku dah dapat hasil dapatan daripada pengkajian aku baru2 neh....aku dah leh buat rumusan....mmg pengalaman sajalah leh menjadi panduan hidup kita...bila dah ada pengalaman sendiri dalam 'sesuatu' hal, maka kita akan cepat beringat dan jadikan itu panduan masa depan. Sedar atau tidak, hanya manusia yg benar2 menghargai kita saja akan LAYAK dipanggil SAHABAT.

Naper aku ckp camtuh? Aku belajar dari pengalaman idup yg sedang aku harungi skrg neh. Byk feel manusia dah aku belajar n kaji. Mmg manusia ada sifat penting diri, tak boleh ujud kelebihan pada org lain atau kekurangan pada diri sendiri, suka mengambil kesempatan atas kelemahan org lain, kerap kali tidak sedar akan kesalahan sendiri...malah ada juga yg tidak pernah mengakui kesilapan w/pon nyata berlaku depan mata. Tak kurang jugak yang kerap memanipulasi sesama sendiri demi kepentingan sendiri.....malah sanggup tikam belakang kawan yang dulunya sebumbung tinggal bersama. APa lagi yg patut aku luahkan kalu begini situasi aku alami skrg?

Kenapa tak bertindak? Apa yg aku patut buat? Elakkan dari golongan yang berkaitan? Hmmmmm....aku banyak serahkan pada Allah segala 'Sesuatu' yang berlaku dalam idup....then aku lebih suka muhasabah sendiri semua yang berlaku dan lakukan SEIRI utk mengurangkan apa yg tidak sepatutnya....

Adios!

No comments:

:: Unsung Hero in my Education Journey::

Dalam hidup seseorang aku amat pasti ada insan yang bukan ada hubungan darah, mau pon jiran terdekat yang kenal sedari kecil siapa kita, bah...