Monday, September 01, 2014

:: Tatkala Rasa itu Berakhir::


Aku dah tahu punca aku tidak keruan. Mula rasa hilang deria fokus kepada kerja yang aku sedang lakukan. Allah memberikan ketenangan setelah mendengar seorang manusia yang aku rindukan.
Dia adalah insan pertama padaku,
Memberi semua keperluanku,
Memberi semua rasa sayang,
Mengenalkan aku pada kesusahan,
bagi membolehkan aku hidup,
Tatkala terguris rasa,
Aku berkecil hati dan rasa tersisih,
Tapi dalam sedar,
Aku amat-amat perlukan dia,
bagi aku terus menongkah hidup,
Akan kuperingatkan diri setiap detik,
Ketepikan rasa sendiri,
Demi meraih redha Illahi,
Demi dia,
InshaAllah akan kuazamkan sekuat hati,
Jadi pewaris yang berjasa,
Dunia dan Akhirat.

Ameen.

No comments:

:: Unsung Hero in my Education Journey::

Dalam hidup seseorang aku amat pasti ada insan yang bukan ada hubungan darah, mau pon jiran terdekat yang kenal sedari kecil siapa kita, bah...