Wednesday, March 11, 2015

:: KLCC and stuff ::

Dah bersawang aku punya blog ni. Baru hari nih aku ada mood utk menulis sesuatu sebab dah banyak insiden berlaku sepanjang Jan hingga Mac 2015. So, aku ghasa sepatutnya aku coretkan sesuatu utk catatan diari blog aku.

Bulan Feb berlalu tanpa banyak progress aku lakukan utk keperluan study aku selain dari menghabiskan masa aku utk chapter1 and 2 aku yg tade penghujungnya. Banyak peristiwa sedih juga dalam Feb ni seperti kematian pemimpin negara yang dikenali seperti Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat ex MB Kelantan yang menjadi kesayangan kebanyakan rakyat. Aku sendiri terasa kehilangan seorang yang dihormati dan seorang yang alim dalam ilmu agama. Tapi kematian itu pasti. Pasrah dan redha dengan ketetapanNya.

Then sekelip mata Mac menjelang tiba. Alamak, tak abis lagi chapter 1 dan 2. Apa nk dibuat? Aku sendiri yang malas, tade motivation plak. Kat mana nk cari inspirasi ni? Huhuhu...

2 Mac ada ajakan berjalan2 ke KL. Niat hati nk temankan kawan aku ke KL sebab first time dia nk drive jauh guna Gen2 yang baru dibeli. Dia ada appointment dgn supervisor kt U** KL. So kami bertiga plan impromtu journey ke KL setelah memikirkan pro and cons. Kawan punya pasai, aku temankan ajer.

Kami nginap di Hotel Seeds, dekat ngan Asam Pedas Restoran. Ghasanya aku penah pekena asam pedas situ ngan kawan baik aku satu masa dulu. Tapi malam punya pasai, aku tak sure jalan mana aku tuju, cuma ikut mr garmin jer la. last2 sampai terus pengsan semua after solat qada mana yg belum usai.

Okey KLCC adalah plan seterusnya sebab ada kwn aku tu belum pernah sampai ke sana. Lps abis perjumpaan ngan supervisor dia, kami pon menghala ke KLCC. Mmg crowded la jugak jalan tengah2 city la katakan. Tapi hajat kami Alhamdulillah kesampaian la ....cuma aku nk naik Menara belum lagi sampai seru sebabnya harga tiket agak tinggi utk international. Siyan depa, aku plak tanak la merasai pengalaman blue sky sorang2 ...mana touching pon. So, aku matikan niat dok diam2 berjalan2 sekitar dan ambil gambar ja.

Hmmmm, seronok jugak sesekali tgk KL dalam suasana hiruk pikuk manusia. Alhamdulillah, ptg lps Asar kami bertolak ke Johor kembali ke serius business. Ada misi aku dan kekwn perlu selesaikan sebelum kami leh bergembira lain kali. Okey, till next unplanned trip, aku undurkan diri dulu.

~Wassalam...

ps: Jumpa anak murid kat ATM cimb KLCC, keciknya dunia dan tuanya aku ghasakan.......ohooooo

No comments:

:: Unsung Hero in my Education Journey::

Dalam hidup seseorang aku amat pasti ada insan yang bukan ada hubungan darah, mau pon jiran terdekat yang kenal sedari kecil siapa kita, bah...