Wednesday, November 16, 2005

:: Sekejap ujan kejap Tak ::

Seperti hari2 biasa, aku drive balik dari keje... mmg highway ja slalu aku ikut balik ke Sint**. Sblm tuh aku ada dpt pesanan membeli brg kt Cgln dari sorg kwn.... disebabkan phone dah masuk air (heheheh, sendri mau phm la, dah 2 bulan keje lom masyuk lagik)... aku takleh nk beri sebrg reaksi....kena la biag lu.

Smpi half way dah, tak silap area2 NaP** kot, tetiba titik2 ujan besar jatuh dari langit....uik? nmpk biru je langit tadik, mana mai lak ujan gugur mcm permata bila dipanah sinar mentari petang yg agak terik....hehhehe, aku yg tadinya tak bersemangat, trus jadik best sbb Ujan....y ?? ntah la...maybe ujan nih leh segarkan suasana petang yg panas.... ngan aku skali terasa cergas ...heheh, mata dah kuyu..maklum la ptg2 nih....

Then.... lps sikit ja dari situ....eh? dah berenti ujannnya...... aiseh...baru ingat nk feel ujan nih.....dah reda lak...takper la..leh bukak semula cermin tingkap kete.....maleh aku aircond nih bg aku cepat pejam...selesa lebih kot...

Bila dah nk smpi kat area Cgln....alamak...ujan balik? hemmmm...maleh la aku nk masuk pekan sbb ujan nih...crowded pulak manusia waktu2 nih.....so, aku truskan perjalanan ke U** . Plan nk gi trus ke F*M sbb nk bgtau member yg pesan barang tuh, aku tak dapek beli brg yg dia pesan....nk jadikan jodoh, kat pertengahan jln ke F*M. aku dah juper kwn aku tuh..ngan isyarat tgn...aku bgtau aku takleh beli brg dia....ntah la dier paham ke idak?

Tapi dlm masa tuh, aku dok pikirkan kejadian ujan olok2 tadik..... mcm ada sesuatu yg alam nih nk katakan .....hmmmmm... ceeewahhh...byk beno sastera aku nih... heheh, sebenonya relate ngan situasi aku skrg nih.... aku dah makin ghasa jauh ngan keadaaan dulu..... ada kala aku ghasa begitu yakin nak wat keje (research)...ada kala aku campak cam tuh ajer.... aku dah mungkir dgn diri sendri.... satu pembetulan pon aku lom tgk....satu perkataan lom aku betulkan.... Kena kembali fokuskan diri....fokus utk memahami diri ....~ celoteh dan selesai

No comments:

:: Unsung Hero in my Education Journey::

Dalam hidup seseorang aku amat pasti ada insan yang bukan ada hubungan darah, mau pon jiran terdekat yang kenal sedari kecil siapa kita, bah...