Wednesday, November 29, 2006

:: AKhirnya, bertemu dengan Sesuatu...::



AKu dapat call dari aku Apu 23/11/06. Dia cakap U** hantar pembetulan tesis, pos laju lagik. Aku dah syak masa tuh sure pembetulan tesis aku yg dah berkurun lama aku nantikan. Nak dijadikan citer masa Apu call tuh aku sedang ngajag dalam kelas Soft Skill. Kelas yang paling aku suka sebab tade sebrg tugasan, kuiz n exam. Aku diberi amanah jadik ala2 kaunselor utk menerap nilai2 murni kepada student yg akan pegi buat latihan industri sem akan datang. Aku mmg excited masa tuh, terlepas ckp bahasa rumah lak dalam kelas..ceshhhh, teruja punya hal la neh. Aku syukur sgt masa dapat tahu tuh.Tapi tade la lebey2, sebab kemanisan tuh sepatutnya dah lama aku rasa. Nih dah kira agak terlambat. But apa2 pon aku bersyukur sangat Ya Allah.

AKu pikir klu nk balik kg semata2 nk amik result n pembetulan akhir sebelum submit,tak berbaloi rasanya kot. So aku amik keputusan soh akak aku pos ja dari kg. Hari neh, baru POLI bagitau ada surat utk aku. Dgn berbantukan PFU aku segera terbang ke Bangunan Pentadbiran baru nk juper ngan pokcik yg jaga bhgian mailing neh. DIa ckp baru ja smpi, panas lagi la neh.

Apa lagi patut aku ckp? Dah smpi tahap neh, aku patut byk2 bersyukur ja la. Ngan status tesis SEDERHANA, aku PASRAH pada ketentuanNya. Aku rasa neh pon dah cukup baik kan? Penting sgt ka status MScIT neh? Bagi aku tade maknanya,sama ja ngan degree, but aku puas hati sebab buat kali pertamanya dalam idup aku, aku leh langsaikan niat ngan diri sendri. Kira bayar utang sendri la neh. Kalu dulu, aku asyik ngidamkan nk smbg belajo, skrg dah tamat pon, Alhamdulillah. Berkat doa mak n famili serta keberkatan dari rezekiNya.

Aku doakan kwn2 lain turut berjaya yer, asai ikhlas ngan niat sendri, InsyaAllah buleh punyo. Amin. Chaiyok! Chaiyok!

No comments:

:: Unsung Hero in my Education Journey::

Dalam hidup seseorang aku amat pasti ada insan yang bukan ada hubungan darah, mau pon jiran terdekat yang kenal sedari kecil siapa kita, bah...