Sunday, December 10, 2006

:: Imbauan Exam ::

Sesekali bila diingatkan memang menjadi bahan aku senyum sumbing sesorang. Aku yang dahulunya seorang yang menduduki exam, but sekarang neh aku lak kena jadik pengganas EXAM....opssss, bukan pengganas tapi pengawas jaga exam bebudak. Minggu neh merupakan minggu exam POLI, start dari 10/12 till 20/12. Aku jaga empat paper. Yang pastinya bukan paper yg aku ajag. Kang bias lak, tetiba full mark budak2 tuh, ekekkekeke, sebab aku nih jenih kesian...semua jawapan aku bagitau nnt.....keh keh keh!

Dulu aku pernah mengalami kekalutan semasa exam..kes lambat mai exam la neh. masa tuh dah la first year....nk exam paper teras kot, aku lupa dah sama ada pengantar pemikiran ker apa ntah. Aku masuk dewan masa tuh dah mula pon org menjawab. Memang ketag lutut, ketag kaki, ketag tangan abis......pendek kata dok terketag smpi tgn aku krem nk jawab soklan. Mana taknya, ngan aircond sejuk menusuk ke tulang itam....aku lak berpeluh panas sejuk...mmg seram abis masa tuh, berdiri roma , ngalahkan takut jumper ha***. Dalam dok kebas tgn , aku urut pelan2 spy panas sikit, baca doa sikit..berbisik2 dalam hati neh, cuak nk mampus. Lama2 tuh, dah panas rasanya..lehla mula menulis......but masa berjalan kan...apa nk buat, setakat mana yg sempat ja la aku jawab..sedeynya rasanya....aku kureng pasti sebab apa aku lewat ke dewan exam tht day, but aku pasti rasa gerun itu membuatkan aku selalu awal ke dewan exam....keh keh keh.... sendri mau ingat la kan?

Situasi di sini pulak berbeda bangat..student2 POLI mmg kebal rasa takut kot. Tak submit assign.... relax....tak datang buat ujian 20%...... leh senyum lebag lagi..... tak datang kuiz 10% lohhhhhhhh, muka selamba B**d**. Isk isk.......unik kan? kekdg aku heran smpi naik penin tgk gelagat student2 aku......kita pulak ghisau melebih...depa mcm aku cakap tadi la RELAXXXXXXXXXXXXX....mmg tak kena dgn zaman la...mau depa neh hantag pi perang...semua akan jadik shahid n shahidah kerna tak gentar di medan perang......

Aku gi intai student2 aku pagi tadi buat exam Math 1, paper aku ajag utk sesi nih kelas SIT 1C. OK ja, tenang jawab....eh eh, buleh senyum2 pulak bila kita gi tgk paper dia...hmmmm, caya la ....

OKlah, aku kena prepare carry mark lak...dah due ..besa la, tak menang tangan dah wat keje, still tak abis lagi.....~chow

No comments:

:: Unsung Hero in my Education Journey::

Dalam hidup seseorang aku amat pasti ada insan yang bukan ada hubungan darah, mau pon jiran terdekat yang kenal sedari kecil siapa kita, bah...