Sunday, August 17, 2008

:: Weeding Ceremony This Month ::

Memang la lumrah dah cuti2 sekolah nih ramai yg ngambil kesempatan menamatkan zaman bujang memasing. kawan aku pon tak ketinggalan. Banyak la sebab aku diberi kesempatan utk gi kenduri dia neh....satunya dekat ngan tempat keja aku....lagipon right timing beb...baguih la plan dia neh...

Kenduri dia jatuh pada tanggal 16/8 (sabtu). Memang aku dah balik kg hari khamis tuh, but demi memenuhi janji manusia nih...aku kena la kotakan janji aku. eceeeeewaaahh..kunun la tuh, tapi deep in my heart aku mmg nk tgk isteri dia.. keh keh keh.....ada la muslihat aku tuh.....sshhhhh...(diam2 ja la geng).

Aku bukan gi seko2....kena la ada pengiring baru best nk nk goss goss...heheheh. Aku gi ngan memeber masa study lu...dia dah ada dua anak...ehehhehe...nih yg jadik bibik tak bertauliah tuh....sekali sekala apa salahnya kan? aku dah ada pengalaman la bab2 nih.....anak buah dah ada la sorg tuh.....

Ada la jugak member yg segeng dulu nk juper...kunun nk buat reunion tak formal la kat majlis member aku nih....memang la manusia hanya mampu merancang...tak der nk juper kwn2 len melainkan kami berdua n anak2 dia tercongok kat umah pengantin....dah ler pengantin pegi bersolek masa kami smpi...so, mkn lu...lek lek jap....then cemus dah tunggu....aku n kwn aku tuh mintak diri secara bersantun la dari mak si pengantin...hehhehe...dah la sembang2 semangat awal2 tuh kunun nk juper pengantin la....aku jadik malas tuh sebab ujan turun tak lama tuh...siyan lak kat anak2 kwn aku tuh....mcm dah tak selesa....

Ada lak undangan dari member aku yg sorg lagik yg baru beli umah area2 jalan kami nk balik ke destinasi tmpt stay kami. Aku tak pikir panjang...singgah ja la...bila lagik nk ketemu member2 yg dah lama menyepi dengan masalah2 dunia sendiri....hehehhe...yer la masing2 dah settle down....dah ada idup sendiri utk di kemudi....aku len la...ekekekkekke...

Fuh...caya lah! dah beli umah dua tingkat..gate elektrik tuh...fulamak..dah maju la kekwn...aku mcm agak kerdil bila jadik cam tuh....ntah la naper....umur sama, but ini la yg dikatakan rejeki kan? masing2 ada la rejeki yg dijanjikan Illahi...aku redha...PASRAH.

Lps ja update citer kwn2 yg len, aku n kwn tadik (dua anak tuh) mintak diri la...tak pepaham lagik ka? husband dia kasik signal best....(tetiba ajak kuar)....ekekek, takper lep, kami tak amik ati..paham.....

Smpi ja kat taman umah kwn aku tuh, aku singgah solat sementara dia uruska anak2 dia...masing2 bertemanakan bantak busuk masing2...loh, siyannya lena dalam penat kot bebudak tuh....aku pon mcm nk kena balik trus ke kg ptg tuh....lepas ja salam permisi dgn kwn aku tuh...balik ke kuarters, aku pack barang2 nk gi kursus kat U**I selama seminggu. leceh kan....kejap2 ja but kena gi atas tuntutan keje ....sekali lagik aku PASRAH.... (penat jugak asik2 buat menda yg sama).

Oklah, ditamatkan citer, aku dah selamat smpi ke umah sementara menunggu member aku nk konvoi esok.....ya Allah kuatkan hati aku.....moga2 cepat kursus nih abis...Amin.
So? aku get sleep dulu utk perjalanan yg jauh esok....

~Adios!

No comments:

:: Unsung Hero in my Education Journey::

Dalam hidup seseorang aku amat pasti ada insan yang bukan ada hubungan darah, mau pon jiran terdekat yang kenal sedari kecil siapa kita, bah...