Tuesday, March 10, 2009

:: Menjawab Hutang Tag ::

Khas buat adinda Wasat yang telah menujukan tag buatku. Setelah sekian lama, baru aku dapat carik masa sesuai utk ku langsaikan hutang tersebut. Apa2pon mahap bebanyak la yer Sam.

Here it goes:
1.Kalau kau tinggal seorang diri di dunia ini. Apa kau akan buat?
Tinggal sorang diri nih sunyi semestinya la kan? Hmmm, nk wat mender? Aku byk benda nk buat klu dok sesorg nih, pes thing yg aku nk buat adalah merantau ke seluruh pelusuk dunia yg tiada berpenghuni and aku akan terokai setiap inci ilmu yg aku juper. Kesimpulannya aku suka berjalan ke negara org. Niat dah ada, biler lagi?


2. Apa kau akan lakukan jika kau hanya tinggal 24 jam sahaja untuk hidup dan kau boleh lakukan apa saja di seluruh dunia?
Aku akan berkhalwat....(berdiam diri) sambil menangis memohon ampun dari Allah. Banyaknya dosa aku Ya Allah..

3. Berikan 5 nama untuk kau bawa ke mana sahaja. Dimana dan kenapa?
Selain Mekah yang wajib bagi semua umat Islam
a. Jepun (nak tgk bunga Sakura jatuh, canteknyaaaaa)
b. Pulau Maldives (nak tgk the crystal clear water there...Subhanallah, cantek)
c. New Zealand (nak tgk tempat penggambaraan Lord of The Ring...cun gunung-ganang situh)
d. Netherland (negara paling pelik di dunia, berada di bawah aras laut)
e. Egypt (nak tgk pyramid and Sphynx)

4. 3 sebab anda berblog?
a) Sebab terpengaruh dengan member blog, first week tuh memang i giler blog
b) Suka jugak la buat luahan hati bila tensen2 buat tesis (dulu la)
c) Nak update citer ngan kekwn, tak kira dalam or luar negara (keh keh keh, mcm bagus)

5. 2 cara untuk mengubah dunia?
Ubah dari segi aper? Hmmmm, camnih la:
a) Jangan ada peperangan langsung, setiap org kena idup secara aman dan damai.
b) Islam mengulangi sejarah tamadun dunia sebagai Empayar paling besag dan berpengaruh kat dunia. Maybe, warna dunia akan berubah jika negara2 Islam menggantikan US n Israel skrg.

6. Siapakah sahabat pertama kamu?
Selain parent and adik-beradik:
a) Nama dia Norazawati Binti Zainol (dia dah meninggal dunia sebab accident) masa tuh aku baru pindah dari kg sebelah utk ke kediaman baru aku di kampung dia...dia dok asah pensel depan umah sambil tersenyum kat aku yang tengah jalan kaki dengan akak aku ke umah baru kami. Dia hanya bersinglet and berseluar pendek, maybe lepas balik sekolah kot masa tuh.

7. Apakah mimpi kau yang paling teruk?
Mimpi yang tak best nih jarang aku dapat, sebab setiap kali tidog ada org akan wish gud nite n sweet dream, lps tuh aku slalu basuh kaki...ekekkek, but the seremest mimpi yg pernah aku dapat adalah aku kena kahwin paksa... lpas tuh kena kejar ngan ulag besag lak tuh, dia mkn adik aku yg lelaki dulu...alahai, mcm tau ja maknanya....

8. Kau bagaimana orangnya?
Sepi itu indah, ekkekeeke...aku suka pada ketenangan and suasana alam sekitar yang cantik....then suka tgk awan n hujan....tabiat lama till now!

9. Terangkan kau punya cara?
Cara saya? Hmmmm, senang describe "Jadilah pemudah cara"..dengan itu urusan akan senang selesai.

10. Kau seorang pembuli?
Hmmmm dgn adik beradik jer berani jadik pembuli, but kecik dulu aku pernah bertumbuk dengan sepupu lelaki yg sebaya aku....nk tau saper menang?...Aku la, ekekekke....

11. Sila tag 4 orang untuk membuat tag ini.
Siyan la kepada rakan-rakan blog semua, but aku rindu sangat nk baca coretan dari:
a) Edaleeja
b) Mazlyda
c) Asiah
d) Kak Ani Farouk

No comments:

:: Unsung Hero in my Education Journey::

Dalam hidup seseorang aku amat pasti ada insan yang bukan ada hubungan darah, mau pon jiran terdekat yang kenal sedari kecil siapa kita, bah...