Tuesday, June 09, 2009

:: Hoorey...Cuti Sekolah ::

Musim2 cuti sekolah cenggini sure dalam kepala dok hitung2 dah berapa buah umah nk kena gi makan kenduri kan? Hmmmm, aku kena jemputan gaks, member2 dekat n famili angkat aku kat Jeniang.

06/06/09

11.30 am - Aku, Sal n Awa ke rumah ex- Ketua Jabatan aku. Pagi sangat gamaknya, blom ada tetamu, cuma ada sanak sedara dia jer. But aku n geng lepak2 sambil2 sembang lu. Sempat jelajah umah dia yg baru first time kami jejak. Sepanjang jadik bos dulu, bukan kata nk buat doa selamat, bahkan raya pon dia tak pernah panggil gi umah. Hehehhehe, sorry bos, but itulah hakikatnya. Masing2 orang ada alasan utk org len kongsi privacy dia kan? So, aku paham. Apa2pon aku ghasa umah dia berkonsepkan umah batu dalam kebun yg besag. Heheheheh, nyaman jer suasana umah dia. Kaler tema kenduri dia pink, so sweet. Anak pompuan plak tuh, memang seswai la kaler tuh.

Lepas makan, kami pon mintak diri utk ke destinasi kedua. Kali nih ke umah adik junior masa study lu. Ingat2 lupa ja jalan ke umah dia. Sebabnya aku dah lama tak lalu jalan tuh. Apa2pon redah jer, aku sure akan sampai punyo. Tapi aku selaku co-pilot lebih alert kepada jalan. Kalu aku yg memandu susah jugaks. Bagai di kata, kami selamat sampai ke destinasi kedua kenduri hari tuh. Jalan Datuk Kumbar...hehehheheh...besag2 umah situ. Seriau mauk masuk. Bila nampak banner , sah btol la umah yg kami tuju. Al maklumlah, bukan nk nampak umah sgt, kemah dah penuh keliling umah.

Tema member gold kot. Aku tak sure, but bila nmpk pengantin, ada la kaler gold plus maroon. Hehheheh, guess what? Pengantin lelakinya banyak bercakap la. Kena gelak ngan member aku. Kebetulan adik junior tuh memang aku kenal suka bercakap, sampai atas pelamin pon dok sakan bercakap. Aku lama dok usha dari bawah, last2 bangun la nk amik gambag dia n pasangan. Baru dia perasan aku kot. Siap panggil bergambar sekali. Malu gue time tuh, memang dah nak angkat punggung balik ja, but dia dah bagi penghormatan camtuh, aku pon berbesar hati la. Siap berkenalan ngan wife dia yg memang pompuan melayu terakhir. Memang package. Pandai pilih :). Kalu tak cayer tengok kat bawah nih.

pengantin dok bersanding
Alahai, senyum la sikit mirul!!!
07/06/09
Satu lagik umah aku seranggggg!!!!... Kali nih mak angkat aku kat Jeniang. Dah lama tak gi umah depa, tapi ingat lagik dgn selekoh and corner2 jalan. Jalan dah 4 lane tuh, ala2 highway dah. Siok makan ala2 kampung. Pengantinnyer aku tak sempat nak juper sebab tengah sedap2 melepak2 kat sana, ada call plak dari opis. Aiseh, kena makan cepat2 n balik utk settlekan apa yang patut.
Oklah, itu jer citer kenduri yg aku attend. Best mkn nasik minyak. Alhamdulillah. Juper lenkali.
~Adios

No comments:

:: Unsung Hero in my Education Journey::

Dalam hidup seseorang aku amat pasti ada insan yang bukan ada hubungan darah, mau pon jiran terdekat yang kenal sedari kecil siapa kita, bah...