Monday, August 18, 2014

:: Antara Motivasi dan Kelemahan Diri ::

kredit to http://islamicinspirationdirectory.com/

Terkadang sukar untuk yakinkan diri sendiri 
Untuk terus berjuang dan berbakti
Bukan pada orang lain, cuma diriku sendiri,
Puas pujuk dan membelai hati,
Niat yang satu aku curangi lagi,
Kenapa aku lemah ya Illahi,

Yakin aku pada kuasa Rabbul 'Izzati
Aku akan bangun dari mimpi,
Igauan malam membawa ke siang hari,
Dari pedih membawa ke lapang hati,
Dan InshaAllah dari malas ku membawa ke motivasi...

3 comments:

Sitibuha Md Kassim said...

amin...mudah2an Allah permudahkan segalanya...

Zampeada said...

biasalah tu bu... time2 ni lah kita byk muhasabah diri. bila dah dpt first lead to research laju sikit then slow balik... to be expected. jangan risau ah! pengalaman lepas boleh memudahkan kiter. bawak2 byk berbincang dgn yg ambil satu bidang.

Sitibuha Md Kassim said...

tq alizammmm...wish hgpa semua jadi kwn aku skrg...mcm dulu...but mostahil la kan...masing2 dh ada kerjaya masing2....pengalaman dulu dgn skrg bezanya cuma 0.002 ja, hheheheh. Maybe kekuatan aku dok jauh ngan famili...tade plak sokongan kwn2 cam senja.com, itu jadi lemau tuh...apa2pon thanks tau bg semangat kat aku....Amin...moga Allah Rahmati hang jugak....

:: Unsung Hero in my Education Journey::

Dalam hidup seseorang aku amat pasti ada insan yang bukan ada hubungan darah, mau pon jiran terdekat yang kenal sedari kecil siapa kita, bah...