Thursday, October 30, 2014

:: Pemangkin ketika Buntu::

Terkadang aku malas berfikir. Datang mood tu, aku jadi buntu. Nak pikir, tapi tak dapat nk fokus. Nak baca terasa ada benda lain lagi penting utk diberi perhatian. Aku capai paper utk pembetulan, ternmpk msg Whassup berbunyi. Layan kan msg, pjg pulak jadinya. Dah berjaya tamatkan ayat whassup, dah text dari Facebook pula aku dpt. Ok, layan jap .....aku pon perlukan masa senggang. Dah membawa dari Zohor ke Asar. Pulak dah, masa nih bukan lari lagi dah, speed ngalahkan Usain Bolt.

Ok, nekad...lepas chat, aku fokus balik. Terus terbaca update email dari gmail. Alamak, pembetulan tu kena refer komen reviewer....dah kena print plak....naper x pikir tadi....yer la, tadi nk pikir pon x jalan dah. Aku jadi kaget. Dah nk Maghrib. Fulamak, part abstrak ja aku sempat betulkan. Yang lain2? Isk, esok ja la....keje nih kena slow and steady,...yer la tu..takut tak terkejar ja masa last minute or salah submit macam paper sblm nih. Aku nih mmg careless la.

ps: jangan ulangi kesilapan, dan belajar betulkannya supaya tak berulang kemudian hari.

No comments:

:: Unsung Hero in my Education Journey::

Dalam hidup seseorang aku amat pasti ada insan yang bukan ada hubungan darah, mau pon jiran terdekat yang kenal sedari kecil siapa kita, bah...