Sunday, July 21, 2019

::Kerana Doanya::




Tidaklah dihijab doa ibu yang memohon,

Tidaklah dihijab doa ibu yang merayu,

Tidaklah dihijab doa ibu yang meminta,

Allah …

Dikau Maha mendengar setiap keluhan

Seorang ibu yang memohon, merayu dan meminta,

Aku anaknya hanya mampu,

Merintih kepada ibu mengadu nasib,

Aku penat berusaha,

Namun doa ibu yang menjadi titian,

Sampaikan kerjayaan kepadaku dipenghujungnya,

Aku percaya Ya Allah,

Aku yakin Ya Allah,

Kerana doanya,

Yang kusut engkau leraikan,

Yang terikat enkau rungkaikan

Yang susah kau senangkan,

Dan yang terbuku dihati engkau selesaikan,



Ya Allah, aku mohon,

Aku takut,

Pabila tiba harinya,

Engkau tarik nikmat doa dia dariku,

Kerana tidaklah aku tahu siapa bakalan pergi dahulu,

Moga doanya terus kekal buatku,

Moga kau berkati titipan syahdunya

Buatku,

Anak yang amat mengharapkan,

Utusan doa darinya,

Kerana segala redhaMu Ya Allah,

Adalah

Kerana doanya.


No comments:

:: Unsung Hero in my Education Journey::

Dalam hidup seseorang aku amat pasti ada insan yang bukan ada hubungan darah, mau pon jiran terdekat yang kenal sedari kecil siapa kita, bah...