Tuesday, August 23, 2005

:: Seminggu yang Demam ::

Demam menyerang pada awal minggu aku balik kg...ah, mcm mana nih? Aku ada misi plak pada 16/08 utk membawa balik AES pulang ke tuan empunya....sedey lagik...asyik kena jaga kete org, then kena pulangkan...kan best klu dapat trus...(byk cantek, beli la sendri..ekekekek).

Demam kuat sgt, cam nk pengsan pon ada...berjangkit dari adik aku la nih....cesshhh..antibodi aku mmg Cap PMC...second hand...tak per...ujian Allah nih...kena la redha..mmg aku dah tawar hati nk ke Kelantan Darulnaim pd mulanya....but mengenangkan mak aku yg beriya nk menjengah umah anak sulongnya...tambah lak ngan mmg tugas aku menghantar kete tuh ....kami pon setuju la utk pelan2 konvoi ke sana..

pagi Selasa tuh, sakit aku tak kebah jugak..demam ja la, penin dah ilang.Aku gagahkan jugak bgn mandi n siap2 nk jalan jauh nih....tangki minyak dah aku penuhkan semlm, yer la nk jalan jauh kan...tepat pd masanya aku konvoi ngan famili abg aku ..aku n mak jer dlm kete AES tuh, so selesa la kami....

Jauh deh jale ke kelate! Aku dah pekak masa lalu jalan2 yg berbukit-bukau ..area2 Greek n Jeli tuh mmg menyeksakan...demam aku pon satu....idong tak selesa...telinga asyik bingit ja...aku tak dengar bunyik enjin kete...serius, aku da panik memula...ingat dah pekak dah!.mak aku dok bersembang pon aku tak dgr ngat..nmpk mulut dia berkumat-kumit....tapi sora? ujung2 ja aku dgr...ah Sudah!

Sib baik smpi di Greek abg aku berenti kat tmpt berehat yg ada permandangan cantek tuh....tmpt sama aku n eda pernah berenti dulu...ehehhehe...takde org, so aku ambik kesempatan la menempek jap ..org demam...kekekekkek...

Pas tuh, perjalanan diteruskan tanpa rehat...Yes! at last aku berjaya bwk jugak kete smpi Kelantan..Alhamdulillah sgt...aku takut pitam ja tadik....smpi kat tanah merah kami berenti solat Zohor, then truskan lagi ke Binjal...then ke Banggu iaitu tempat abg aku stay...heheh..pes time dgr nama tmpt tuh pelik pon ada...but, yer la dah nama dia cam tuh, nk wat camner?

Selama 4 hari di sana..tak byk xtvt yg aku buat pon...yer la demam aku masih bersisa...tapi hari Jumaat tuh, abg aku bwk berjalan jugak...tmpt tuh dekat ngan pantai Irama...so, ke sana la kami...kami sempat singgah ke Pasar Besar Siti Khadijah...KB Mall...hehheh..ok la tuh...
Sabtu aku n mak dah naik bas balik ke Kedah...pagi kami bertolak ..smpi di PB koi 5 ptg jugak la....penat nih toksah citer la....dah la tepon ilang baru2 nih, payah la nk tepon org soh ambik kat perhentian bas...naknya koi 7 mlm jugak smpi umah....so penat ...tapi demam tak abis2 lagik..tensen...biag ja la..lama2 baik la tuh...

No comments:

:: Unsung Hero in my Education Journey::

Dalam hidup seseorang aku amat pasti ada insan yang bukan ada hubungan darah, mau pon jiran terdekat yang kenal sedari kecil siapa kita, bah...