Tuesday, August 30, 2005

:: Tak Kisah la ::

Semlm aku ada call penyelia tesis aku....yer la nk update la stlh last week antar draft tesis dari bab 1-3...yg lama dah ilang mana ntah....silap aku jugak, dah lama ngat baru nk update. tapi naper bisa ilang? hehehheh..nk carik, pepaham ja la bilik2 org2 profesor nih kan....byk percambahan ilmu, so bilik agak bercambah ..padat ngan paper2 .

Rentetan dari insiden tuh, aku dah mula2 mencongak baper byk masa akan diambil utk aku dpt kembali tesis aku yg hanya ada 70 page tuh. Ghasa2 dlm 2 minggu utk bab1-3, then bab 4-6, lagik 2 minggu..mean sebulan la aku kasik. secara formal blom aku bgtau prof, tapi itu kiraan peribadi aku la. isk isk...tetiba ada ghasa panik sket timbul. yer la, bkn tatau U*M nih...sukak beno apply prosedur baru yg ntah apa2.....aku dah naik j**ak ngan semua tuh....Aku dah tak kisah lagi .... yg aku mauk, keje kena selesai.

Memikirkan Sem depan nih buat aku fenin...mana nk bayag yuran plak...sosah hati la....pasti ada aja yg meghalang ...yer la kan...klu tgk dlm drama2 pon ..hero slalu akan diaberi halangan seblm dapat kejayaan...hehehhe..(ala2 Dr Xu Jun gaks ..tak tahannn!!!). Sama la kot ekekekekke.. Ada jugak rakan2 seperjuangan yg bakal berdepan masalah yg sama cam aku. Hope sgt mudah2an Allah bagi kami selesaikan perjuangan research nih ngan mudah.~Amin~

No comments:

:: Unsung Hero in my Education Journey::

Dalam hidup seseorang aku amat pasti ada insan yang bukan ada hubungan darah, mau pon jiran terdekat yang kenal sedari kecil siapa kita, bah...