Monday, August 29, 2005

:: Tak cayer aku!!! ::

Aku baru balik dari kg. Actually aku balik hari tuh pasal ada interbiu kat Poli Seberang Perai. Mcm mana la depa lak yg panggil sbb aku dah terlepas tarikh utk interbiu kat Arau. Nk wat camner...mana tau ada rezeki, aku pegi ja la.

Aku ingat pi tuh suka2 ja la...depa pon bukan officially panggil aku, depa email cenggitu ja. Aku reply la leh pi. Saja nk try luck! Tak cayer aku sampai2 sana, ramainya umat. Kebanyakannya IT dan Sc.Comp. Alamak..yg mai dari Kelantan, Johor, KL...isk isk...muka sorg2 pon mcm berkaliber ja. Yer la banding ngan aku yg ehem2..tak la ada pengalaman ngat interbiu utk jwtn lecturer nih...pes time nih!

Disebabkan ramai ngat, depa mintak volunteer sapa2 yg nk ke sesi ptg.Halamak, Jumaat btol la jugak. Siyan kt org2 jauh, so aku n 4 lagi calon bg peluang yg jauh2 utk ditemuduga dulu...yer la aku leh lepak ngan mak kat surau lu.

Lps solat Jumaat kami kembali ke Library, tmpt temuduga tuh. Aku berdua ngan kwn lagi sorg yg mai awai. So, kami tunggu la kat luar bilik temuduga. Tak lama, sumua calon pon smpi, bersama2 penemuduga. Aiseh, kami berlima (3 pompuan, 2 lelaki). Yg lelaki sorg tuh budak Elektrik, bukan IT. mcm2 bidang la nih, bukan IT je depa nk ambik.

Aku calon terakhir utk sesi petang. 2 panel dah maleh dah nk temuduga pon...masing2 kemaskan barang dah. Ada ka patut dia ckp permohonan aku dah nyaris dia tolak sbb sepatutnya aku temuduga di Arau..sedey ja dgr. Tapi lps tuh dia tanya " Ada kenai sapa2 ka kat Poli Arau?"..isk..musykil aku...jwb ikhlas la...En Hassan...aiseh...dia ckp patut la...Aku dok paham la apa maksud dia? (kak ani tolong!!!!)dlm hati aku dah seriau la, sah kena reject la nih...Aku Pasrah..

Balik ja dah ptg, semua interbiu aku utk bulan nih dah habis agaknya...Lega, penat ooo gi interbiu..nk kena pikiag jwpn spontan nih payah nak karang...ekekke...Begitulah citer minggu lps.Ada satu lagik, hajat nk mkn kasik kenduri lom termakbul. Aku mau mkn nasik kenduri, nasik tomato or minyak, lauk ayam masak merah, daging masak besar...nyum nyum....tapi kenduri yg aku gi baru2 nih (semata2 kerna tingin sgt nasik kenduri) tak memenuhi requirement...nasik putih, aiseh..kena carik lain...hehehheh..
OK la, sambung celoteh lain kali ~ sekian~
ps: aku dah ada handset, so leh la contact mcm besa. Adios!

No comments:

:: Unsung Hero in my Education Journey::

Dalam hidup seseorang aku amat pasti ada insan yang bukan ada hubungan darah, mau pon jiran terdekat yang kenal sedari kecil siapa kita, bah...