Friday, December 16, 2005

:: Banyak sgt pikir ::

Ntah apa yg berlaku kat aku skrg nih..... seakan2 berada di awang2an.....tak berpijak di bumi nyata....hehehhe, apa ek? bukan kes jiwang2 nih, but kes berkaitan idop n mati....

Byk sgt perkara sejak aku masuk akhir alam 20-an nih....makin berat rasa t/jawab nak dipikul..mampu ka aku? Ya Allahhhh...

Perkara maha penting aku kena settle adalah tesis ku yg terchenta..blom abis lagik dari bulan 10 hari tuh...pembetulan la fasa paling berat aku ghasa....ngaper?

Perkara kedua tugas aku skrg nih menyebabkan aku slalu diperhatikan bila ada kesilapan...leceh tol...skrg nih waktu bebudak exam. aku ingat leh la fokus sebentar pada pembetulan tesis kalu hari aku x bertugas jaga exam, but dah kena query laks...apa la depa nih, paham2 la sket.... aku jalankan tugas pa? dah bukan turn pon, aku ngelat utk ngadap tesis dah kena query...mai lmbt dah ada mata memerhati n report....ceshhhhhh......silap aku jugaks, but aku juz nk 'curik' masa ngan tesis ja.....tolonglah pahammmmm...

Perkara ketiga laks, aku kena prepare kena kuar dari umah maybank.....sakit otak pikir nk stay maner.....dah la kes umah sewa nih lom setel sbb kunci ori, tuan dia tak kasik. Pos lak lost in action, ntah mana la kunci tuh skrg, ...antar ke tmpt lain kot...susah la mau pulangkan umah tuh klu 'depa' tanya nnt, dah la brg melambak kat umah tuh..kat maner nk longgakkan? kena la pikir org sama, klu nk main halau pon kan....mintak2 la leh stay till Jan....amin...

Perkara ke-4, kes umah sewa yg bakal aku duduk kat Jitra......ini lagi kes hangin.....ntah la bila ribut tsunami akan reda...baru aku leh pindah masuk ngan aman.....apa kes?

Last2 nk tido pon terasa mata masih berjaga...pernah dak berlaku kat hgpa2? mkn plak, asal telan ja...tade feeling n penghayatan mcm slalu.....nikmat dah mula ilang...mandi asal kena air, pikiran x dan nk check sabun dah ker, asal basah, ok dah siap..... ckp pon tade fokus, ntah aper ja kuar dari mulut.....eh aper nih? Mana semua kenikmatan Allah dulu? Naper aku lebih teruk dari org 'angau'???

Bila semua nih nk settle? Aku nk kuar dari kes2 X-files nih....

No comments:

:: Unsung Hero in my Education Journey::

Dalam hidup seseorang aku amat pasti ada insan yang bukan ada hubungan darah, mau pon jiran terdekat yang kenal sedari kecil siapa kita, bah...