Sunday, December 18, 2005

:: Musibah Melanda, Petanda dariNya::

Lately mlm sering bertemankan gerimis hujan yg dingin...klu tak, lebih kasar lagik, ribut akan melanda UUM. Mmg sering aku lihat sekarang musim tengkujuh pada sebelah pantai timur.....but utara sinih tak ketinggalan menghadapi nasib yg serupa...air mata dari langit bumi sering menghujani bumi sintok sejak 2 minggu lalu....aku yg slalu bgn awal utk pegi keje selalu terbabas sebab terbuai dek ulikan angin dingin pagi...ekekekekek...lena ralit la org cakp....

hari nih, aku nk pegi keje mcm biasa....cuma pagi nih roomate baru aku, Semah nk tumpang ke Chgln...ke umah kwn nk tumpang simpan brg....nih kes pindah umah la...aku kena kuar dari umah sewa dah kot minggu depan, so kena la pindahkan semua brg minggu nih...

dah pertengahan jalan, dpt call dari member, dia ckp maybe jln ke chgln tenggelam dek air bah ..??? Aik, biar betoi nih.....aku pon teruskan lagik perjlnan sbb tade nmpk tanda2 air naik.....but, tetiba nmpk kete menghala arah bertentangan memberi lampu, isyarat ada la insiden yg x diingini di depan....aku nk saksikan sendri....ku teruska jua.....heheheh, kategori ketegag la aku nih.....sah! depan aku berjujuk kete beratur coz jambatan yg merintangi highway 4 lane tenggelam dek bah....air sungai melimpah hingga ke paras seat motor...sah tade kenderaan berani lalu....mcm laut ja kelihatan highway tuh.....penuh ngan air kaler teh ais......bau lumpur menusuk idung.....mmg nk tunggu surut pon lambat nih...

Aku segera konpemkan ngan member yg call tadik ckp mmg takleh lalu jalan tuh, semua jln option pon takleh nk lalu jugak....sumua org stuck diujung jalan...yg nk masuk UUM pon takleh, yg nk kuar pon stuck half way....mmg mcam tragedi Disember......aku leh saksikan secara LIVE kali nih.....best gaks...but pikir pulaks, nih la bencana amaran illahi....ya rabbi.... sambil2 tuh aku hapdet la berita nih ngan kwn2 opis n kewkn UUM...

Terdgr pulaks desas desus berita org dihanyutkan dek arus deras tuh, seorg pakcik bersama2 motornya....insiden yg sama kt jln bkt kachi.....Ya Allah.....Ujian apa kali ini? terpikir aku akan keluarga mangsa yg hanyut......isk isk...sedih nya....

Aku cuma berdoa nyawa masih terselamat demi nawaitu membalas jasa keluarga masih belom langsai......byk lagik blom tertunai nih...... hikmah dari kejadian nih pasti ada...yer la kan.....sekurang2 takyah gi keje n leh fokus tulis pembetulan tesis...Amin....

No comments:

:: Unsung Hero in my Education Journey::

Dalam hidup seseorang aku amat pasti ada insan yang bukan ada hubungan darah, mau pon jiran terdekat yang kenal sedari kecil siapa kita, bah...