Tuesday, May 16, 2006

:: My New 'Mawaddah' ::

Setiap bulan bila tiba time 'gaji' ada saja benda terlintas dikepala aku nk beli....hehehhe...yer la nafsu-nafsi ke arah membeli nih mmg besag bebeno...

Aku dah aim satu benda nih...aku dah lama aim dia...kekdg dlm mimpi leh popup tuh....apa hal ntah. tiba masanya, aku nekad nk gi kedai..bukan jitra nih, but langsung ke AS...hehehheh..saja ja nak perabih minyak kete....bukan aper sekali sekala bwk kwn2 kuar nih dapat pahala gaks....(ayat baik la kunun)

Sampai ja ke destinasi, aku baik punya parkir kete betol2 depan kedai tuh.Tak peduli sapa2 dah....tapi opssss...rupanya beta silap da, masuk jalan sehala...bukan main bekeng kat pakcik van tuh bila dia kasik isyarat lampu...patut la..sendri buat salah....Ampun Pak!

Ah, lantaklah, plat kete penang,selamat jugak buat muka toya tadik. aku langkah trus masuk kekedai then mata pon melilau carik benda tuh....fuh, cun gilos...semua ganteng2 ....but kena tgk bajet la sama...aku nih mmg tak begitu ber'wang' (abis sudah tolak utang).. cikai2 udah la..janji aku dpt benda tuh...

Sesudah tilik, pegang....test...hmmm...aku ghasa minah nih paling sesuai ngan kriteria yg aku letak...yes!!!! AKu nk beli jugak tak kiraaaaaaaa... hehhehehhe (mcm budak2 plak). Aku mintak kurang jugak la...but aku ghasa leh less lagik....aku trus ja setuju.....hehehhe..heran la mamat tuh, tetiba aku "boleh, saya nak beli" keh keh keh....ah, janji aku dpt....

Dia test ...fuhhhh..best...rupa pon bleh tahan la....aku tak pandang rupa pon..but sedap mata memandang ja cukup la...(ekekkeke, geli hati lak dgr)..OK, kira aku dah dapat minah nih...nama dia 'Mawaddah' aku kasik...hehhehe..ala2 grup nasyid lak....takper...dia mmg sesuai....hehhehe itu la nama utk radio mp3 player SoNY aku ehehehhe....Alhamdulillah..ada jugak radio berkumandang skrg kat umah sewa...tade la sunyi.

No comments:

:: Unsung Hero in my Education Journey::

Dalam hidup seseorang aku amat pasti ada insan yang bukan ada hubungan darah, mau pon jiran terdekat yang kenal sedari kecil siapa kita, bah...