Tuesday, August 22, 2006

:: Komen Tajuk Blog ::

Journey to the Past
Nih antara blog fav aku .... yer la blog kwn2 nih mmg siok baca. Tgk ja title blog, kita leh buat ringkasan penulis nih misti seorang yg suka dengan kenangan. Kenangan mmg sesuatu yang best dalam hidup...sapa yg tade kenangan , angkat tangan? sah2 semua org punya kan? miskipon pahit, manis, masam, lucu, sedih..semua tuh cuma perasa dalam kenangan....yg indah akan tersenyum bila dikenang..yg sedey lak, air mata diseka bila diimbau...baru la kehidupan kita sempurna kan? Tapi lain org, lain plak pendapat. ada yg tak suka imbas kembali kenangan yg dah jadik sejarah...biarlah abadi dalam lipatan memori (misti kenangan tak best tuh kan, sebab tuh tak sukak). Biarlah masa mendatang dihadapi dengan lebih baik. But bagi aku lak, kenangan sesuatu...mmglah sesuatu....camner nk describe? ok,aku sukakan semua kenangan dalam idup aku. biarlah org nk aper, aku mmg suka termenung sendri n imbas kembali detik2 kenangan yg pernah aku alami. kekdg aku leh lepak berjam2 kat lokasi fav kat umah aku then berciter ngan adik beradik lain sambil layan blues ptg2 tgk anak2 jiran main depan umah...fuh, siok takleh nk ckp.

The Ego Has Landed
Hemmm, klu tak silap blog lama dia bukan title nih. saja la nih nk carik kelainan sempena thn baru kot. Kalu blog lama dia, aku mmg suka part citer dia di awal2 pembukaan blog...fuhhhh...citer gossip dalam lab tuh...mmg panas la isu2 lama tuh. Sampaikan kalu aku buhsan sgt ngadap PC dulu, blog dia la aku ngadap, baca balik segala komen n entry dia awal2. but skrg tade dah semua tuh. Yg ada skrg citer2 mimpi moon dia n entry psl citer2 sejarah dia. Still dalam carta blog fav aku nih. Ayat2 blog dia mmg leh buat aku gelak besag depan PC sesorg..apa hal plak kan, minah seko nih senyum2 depan PC then gelak dekah2.....mmg ramai kwn2 baru aku tertanya2, depa tatau ada hiburan best depan PC aku neh. Segala benda ada, mcm Astro ja blog dia neh, MMA...keh keh keh...opssss, lupa lak, komen tajuk blog...ntah aku no idea la nk simpulkan apa maksud dier ngan ego has landed...adakah egonya sudah berakhir, but ego camner tuh? mcm kuch2 hota hai ja neh...cuber komen skit zampeada....ko nih psl kontroversi pandai nuh:)ala...dah berchenta la nih, korng baca ja la blog dia.

Syakkireena a' kulli na'ma [Marilah kekalkan syukur dgn apa yg kita ada]
Neh blog yg aku pasti puzzle biler membacanya...yer la, maybe tatau ngan kesinambungan insiden2 yg berlaku.But, suka dgn citer dia. Menarik utk dijadikan tanda tanya. keh keh keh.Dari title blog ja kita dah tau blog nih dicipta selepas menginsafi diri...hehehehhehe, lawak ja cik maz manis. Aku bagi pendapat secara peribadi tadik, but aku setuju bebeno ngan tajuk blog nih. Kita kena bersyukur ngan apa yg kita ada skrg, btoi dak? jgn jadik melayu mudah lupa. Blog nih jugak menjadi medium aku dapatkan berita n citer terkini tentang kekwn lain. mana taknya...smua komen blog neh akan sambung menyambung..siyan maz, asik2 ada org berbalas komen yerk. APa2 pon blog hang tetap menghiburkan aku di kala rindu kan masa kita moda2 dulu.


Ada lagik blog2 lain spt Diari Muslimah, Wasatiah, Drama of Life...,aina dan etc..but aku tak baper leh nk komen sebab dah lama aku tak jengah. yer la nih baru aku nk hapdet blog aku sendri pon. NK komen byk2 pon tatau plak. OK lah, len kali aku komen lagik. Chow~

No comments:

:: Unsung Hero in my Education Journey::

Dalam hidup seseorang aku amat pasti ada insan yang bukan ada hubungan darah, mau pon jiran terdekat yang kenal sedari kecil siapa kita, bah...