Saturday, August 26, 2006

:: Redha...redah...apa lagik ek? ::

Chaiyok2...Berusahalah... !!!!!!

Aku dah byk kali dengar ungkapan nih. Bukan kat mana2 drama korea alih suara or drama mandarin, but kepada aku dari rakan-rakan senja (maybe dah nk berlabuh ke mlm kot). Ekekeekek, sajer la tuh, nk bagi motivasi kat aku. Mana taknya, org lain semua dah submit keje, aku ja masih 'on the way'. Apa2 pon tq so much my frenssss. Budi baik hgpa semua akan jadik pendorong semangat aku.

Selepas berhempas pulas semlm, aku baru berjaya siapkan 1 bab penuh dah separuh bab yang lain. Isk isk, lambat sungguh wat keje nuh. 'Hang buat apa smpi mlm'? itu la agaknya ayat2 mak2 kita klu bgtau depa. Yer la asik2 tgk tesis, penin pulak. Aku balik layan TV pon siok. Ala, semlm kes citer Rafflesia 2 la aku balik awai terketag2.

Pagi lak, mcm besa aku mai lab utk susahkan keje terbengkalai semlm. Kan itu dah namaya usaha? hheheehhe. 'Manusia nih tak leh semata2 berserah kepada takdir, kita kena berusaha utk dapatkan sesuatu kejayaan. bak kata ustaz semlm bgtau."Jika Allah sayangkan kepada seseorang hambaNya, maka dia akan turunkan ujian demi ujian kerana mahukan hambaNya sentiasa redha dan ingat akan Dia" Ayat nih dah cukup utk sedapkan ati aku. Yang mengucapnya pon memiliki wajah setenang perkataan.ceeeewaaahhh...itu yg best tuh. Teruja la, but perkataan tuh mmg melegakan tidur aku smpi ke pagi.

Utk tatapan memori, aku sunting gambar nih khas buat sahabat2 XMLERSku yg paling best di alam maya ini..kekekek (havoc la leh juper nnt).



Photobucket - Video and Image Hosting

No comments:

:: Unsung Hero in my Education Journey::

Dalam hidup seseorang aku amat pasti ada insan yang bukan ada hubungan darah, mau pon jiran terdekat yang kenal sedari kecil siapa kita, bah...