Wednesday, August 19, 2009

:: Sape tuan, sape pendatang? ::


Semlm, kat poli kami ada la sambutan kemerdekaan dibuat. Sajer jer aku n geng pilih duduk mencelah2 dikalangan student. Peh.... mcm lautan manusia...lemas, rimas...tolongggg...tempt duduk terlalu dekat antara satu sama lain...so, ala2 mintak nyawa la ...sib baik dewan dah ada pendingin hawa, so kadar berkuap n haba tuh tade la sgt. Still ghasa bahang haba manusia, but still ok bagi aku.

Mmg dah aku jangka, manner sorg2 budak2 sekeliling kami. Dah ada bendera ditangan tuh, ala2 riak la mengibarkan bendera Malaysia sampai tercampak sebatang kat seat depan aku. Sib baik tak kena paler, klu dak ada yg mkn batang bendera semlm nih. Kui kui kui...sajer nk tunjuk bekeng sket.

Pengisian majlis semlm bagi aku agak OK. Aku sukakan gimik mula dan akhir sajer. Yg lelain normal sajer. But, dengan berlakunya kejadian black out beberapa kali, kami dah lost sikit. Aku ingatkan ada gimik masa lampu padam, but bila AJK cakap semua bawak bertenang, ada masalah....sah la rupanya memang bekalan elektrik ada masalah. Aku nmpk berkerlipan lampu handset. Aku n member sebelah pon sama, th layan video n pic2 yg terakam kat handset. Kurang lebih 10 minit jugak, baru ok...2 kali plak tuh...hmmmm, saper nk sabotaj nih?

Masa nyanyian penutup, aku n geng semangat nih. Mulut besar ja semua org, ala2 penyanyi koir. Nk gelak pon ada bila nmpk muka student seko2 dah pull on giler. naik urat leher ooooo. Cesss..kena test dalam kelas nih...member aku yg mmg terkenal ngan peel mendenda student suruh nyanyi pon dapat la ilham terkini dia. Nak pekena student yg asik mashuk nyanyi lagu2 patrioktik sampai pejam2 mata.

Nyanyi dah sedap...tetiba ada plak kuar sora2 sumbang...ala2 bunyi yg suka bergayut dlm utan tuh....hmmmm, bleh teka x apa kebenda tuh? Hmmmm..opsss...hgpa yg cakap aaa, bukan saya aaaa..heheheheh... Memang takde makna MERDEKA kat depa aku ghasa...bukan main sorak-sorai ala2 konsert jer aku ghasa. Naper cenggitu??

ps: Apa kaitannya kete aku kat atas tuh??? Nilai2 estetika ada tuh, nmpak x umah usang sebelah tuh?Abg n akak aku dilahirkan kat situh, tapi bkan aku...naperrr?? Sedangkan aku begitu sayangkan umah usang yg dah uzur sgt tuh.

No comments:

:: Unsung Hero in my Education Journey::

Dalam hidup seseorang aku amat pasti ada insan yang bukan ada hubungan darah, mau pon jiran terdekat yang kenal sedari kecil siapa kita, bah...