Thursday, June 26, 2014

:: BFF aku, dulu, kini.... :

13 June 2014 - Perjalanan aku balik ke kampung halaman bermula , tetapi ada agenda telah ku atur untuk menemui rakan2 lamaku yang telah ditinggalkan setelah usai pengajianku di U**. Walaupun ada beberapa kali kami bertemu dalam tempoh aku bekerja sebagai pendidik di POLI***. Aku rasakan yang kali ini pertemuan kami agak lama setelah kali terakhir pada tahun 2010 kalau tidak silap. Ini juga merupakan rentetan dari pertemuan dengan beberapa rakan lama dalam entry aku pada tahun 2014 ini. 

Roy adalah nama samaran yang kami beri pada dia yg memang peminat Azroy, watak Faizal Hussein dalam filem Gila-gila Remaja (1986). Apa2pon kami boleh dikatakan buddy sebab satu ketika dulu kami seolah-olah bebayang...dimana aku ada, dia pasti disitu. Walaupun berbeza perwatakan dan hobi, kami boleh melengkapi antara satu sama lain. Aku amat menyenangi dia yang tidak lokek memberikan bantuan ketika aku susah dan gembira bersama ketika senang. 

Moga persahabatan kami sehingga ke jannah....dan permudahkan segalanya untuk sahabatku ini .. Ya Allah...Amin...




2 comments:

Zampeada said...

maigad... tetap jugak nak pakai istilah sampai ke jannah. hiperbola tau.

Sitibuha Md Kassim said...

the best place ever..offcourse...ekekekeke...yer la, mean everlast la tuh...

:: Unsung Hero in my Education Journey::

Dalam hidup seseorang aku amat pasti ada insan yang bukan ada hubungan darah, mau pon jiran terdekat yang kenal sedari kecil siapa kita, bah...