Thursday, June 12, 2014

:: Mata Empatku ::



Semalam aku dah mempunyai empat mata. Tengok la usia menginjak 30an nih macam-macam kan. Biologi akan memberikan signal akan penuaan itu. Cuma terkadang aku alpa dek arus kehidupan yang gila lajunya. Bukan disebabkan aku kerabunan yang teruk, cuma aku agak alah pada cahaya yang kuat. Apatah lagi memang aku berdepan dengan komputer pada setiap hari hampir 10 jam sehari. Kalu malam aku tengok tv lagi, dah banyak pencahayaan melampau tu. So, aku kena prevent dari sekarang klu tanak silau yang teruk. 

Asalnya aku cuma menemankan kawanku yang mengadu sakit kepala kebelakangan ini. Dia syak dia dah mula kabur sebab tidak dapat melihat tulisan sewaktu menghadiri bengkel minggu lepas. So, kami pergi buat pemeriksaan mata, then sah memang dia rabun. So, dia terus buat spek kat kedai tuh. Aku plak saja check utk silau. So, opto tu cakap mata ok, tade rabun so dia rekomen utk silau saja. Silau aku agak tinggi. Nk jaga mata, aku kena la berkorban sikit .... Apa2pon lepas ni aku harap dah bleh membaca paper lebih dari biasa...In sha Allah....

3 comments:

salissal said...

saya pun dah mata 4 kct...hjg thn lps dok sakit kepala jer..pi check mmg silau tinggi..huhuhuu...tp pakai masa dpn pc jer :)

Zampeada said...

menginjak ke 30an...?

dah golek2 dlm 30an... sat lagi nak tergelincir ke ujung2 30an.

apa pun yg pnting jiwa muda kay...

Sitibuha Md Kassim said...

sal--> aku normal la..yessss
ali--> iyer pakcik...dah ujung 30 pon....40 mendtg...

:: Unsung Hero in my Education Journey::

Dalam hidup seseorang aku amat pasti ada insan yang bukan ada hubungan darah, mau pon jiran terdekat yang kenal sedari kecil siapa kita, bah...