Sunday, June 01, 2014

:: Sabtu yang Penat ::

Aku dah jumpak geng Lab research yang sekepala walaupun kami berlainan bangsa dan negara. Dengan menggunakan medium komunikasi yang sama iaitu bahasa penjajah Tanah Melayu satu ketika dulu, aku berjaya menyampaikan apa yang mahu diperkatakan. Yang bestnya, mereka paham....kami boleh ketawa, bergurau dan serius meyampaikan hasrat masing-masing. Pelik bila aku pikirkan, entah dari mana mereka ini datang tetiba Allah takdirkan mereka menjadi teman se makmal dan sekarang kami Alhamdulillah, boleh menjadi kawan berkongsi kisah suka duka. Amin.

Seorang dari Pakistan dan seorang lagi dari Gaza, Palestin. Kagum dengan kedua2nya sebab mengharungi perjalanan yang panjang ke sini, namun nekad mereka tetap sama seperti aku. Mahu mengusaikan nawaitu yang dinekadkan dalam hati. Mudah2an kejayaan milik kami bersama. 

Keunikan kedua2nya amat aku senangi, mudah2an persahabatan antara negara ini sehingga keakhirnya. Ameen...

Sabtu aku diisi dengan meluangkan masa bersama kawan2ku ini. Banyak benda aku pelajari dari mereka. Dari perkara berkaitan kehidupan, agama kami yang sama dan mengenai pendirian masing-masing. Seperkara lagi yang kami kongsi bersama adalah, masing2 masih bujang. Hmmmm, ada saja la usikan aku kat depa sebab kat sini kebanyakannya org luar dan senegara dgn mereka. Sesekali 'bakuaz' dalam bahasa urdu ckp kosong.....hehehehe best jugaks...unik kan manusia, walaupun berlainan bahasa, bangsa, bahasa menyatukan itu berkesan....leh gelak sama2...sedih sama2....isk isk...mmg satu pengalaman baru la kot utk aku yg dah lama dalam tempurung sendiri....

Petang sabtu kami dihabiskan di Econsave, sambil membeli-belah dan makan sama2, kami menghabiskan masa chat benda berkaitan keje kami, previous pengalaman masing2..pasai culture, adat perkahwinan dan mcm2 lagi....penat bergelak ketawa, sampai aku perasan ada yang memandang kehairanan meja kami yg agak majmuk tapi meriah.....apa2pon tq frens....may Allah bless our frenship....in sha Allah 4 eva!

1 comment:

Zampeada said...

geng world dah la kau skrg yek.. hiks...

:: Unsung Hero in my Education Journey::

Dalam hidup seseorang aku amat pasti ada insan yang bukan ada hubungan darah, mau pon jiran terdekat yang kenal sedari kecil siapa kita, bah...