Monday, July 20, 2009

:: Kari Ayam ::


Sabtu lepas aku n geng pegi buat lawatan sambil lunch free kat umah member di Changlun. Kak Ani n famili sambut kami dgn teriakan anak2 kesayangannya yang dua orang kecik. Punyala lama tak jengah kawan2 sampai anak dah besag baru nak gi jengah.

Apa2pon aku puas hati leh juper n sembang2 ngan kak Ani. Memang siok klu imbas kenangan masa dok lab research dulu. Megekek ketawa seko2 bercerita. Tuh baru jumpa bertiga, klu ramai lagik, tak ketahuan mulut yang bercakap. Tade telinga nk mendengar kan? keh keh keh...

Menu kari ayam kak ani mengingatkan aku pada satu masa dulu...."Buha, kari nih takde kerisik"..tetiba kak ani bgtau resipi kari ayam yang sedia terhidang utk kami. Hmmm, btol la aku pernah mention dalam resipi kari ayam mak aku kat dia dulu, dia ada letak kerisik...ingat lagik dia nuh...ekekkek, biasa la benda2 cm tuh memang selalu org ingat.....org pompuan ngan resipi mana leh pisah, mcm spok ngan madgad (rujuk org2 kedah mengenai istilah nih )basikal la....heheheheh.

Masing-masing punya hidup sendiri kan? Dulu bleh la sama2 gi study..makan sekali, bersukan...skrg nih dah lain. Kena follow la cara hidup yang ada kan? Then aku realise beberapa benda yang berkaitan dengan hidup nie. Bukan semua benda yang kita nak akan kita dapat, dan kekadang tuh ada benda yang kita tak pernah terlintas pon akan kita dapat, tetiba jadik milik kita....hmmmm...apa ek? Naper berfalsampah lak nih? Oklah, yg lelain bila lagik nk buat reunion nih?

~Adios

No comments:

:: Unsung Hero in my Education Journey::

Dalam hidup seseorang aku amat pasti ada insan yang bukan ada hubungan darah, mau pon jiran terdekat yang kenal sedari kecil siapa kita, bah...