Tuesday, July 07, 2009

:: Kringgggg!!! Dah masuk ke Kelas ::



06/07/09 - Balik ke POLI untuk melaksanakan tugasan yang dah agak lama aku tinggalkan gara-gara tuntutan komitmen lain yg lebih berkehendak. Konsep pendaftaran budak2 poli kali neh agak berlainan, sebab wah wah, ala-ala kaunter di bank or pejabat pos je layaknya. Bagi aku yg ditugaskan pada sesi ke dua, macam payah sikit nak adapt sistem yang digunakan. Mcm renyah sikit prosesnya di kaunter yang aku bertugas nih. Apa2pon I am willing to learn. Dah banyak kali aku redah situasi mcm nih, tapi kali nih aku terasa agak tense. Sebab kelam-kabut suasana dewan plus hingar-bingar pelajar yang belum menjalani pengesahan sebagai pelajar. Agak ramai kumpulan pelajar yang belum didaftarkan berbanding yang dah berjaya. So, si pendaftar agak tertekan dengan situasi itu.

Hehheheheh....but aku bertuah sebab bertugas dengan member yang sekepala 'bengong' dengan aku. Orang dok sibok daftar, km dok siok pekena budak2 yang daftar. Maklumlah, membuli kan dah jadik darah daging masa kecik2. Aku paling nak tergelak bila ada student2 baru panggil kami dengan gelaran 'kak'. Apa plak tuh yg kena tegur, masih tersasul dengan panggilan yang sama. Mana taknya? Dah nama pon budak2 sekolah, so term mcm 'cikgu' jer yang depa selalu pakai. Paham....kami paham...

Oklah, nampaknya kena sambung keje balik sebab orang kat meja sebelah tadik, kembang-kembang idung bgtau yang RPP dah siap....Buhsannya....kena kejor ....kejor......

~Adios

ps: Kat atas tuh lencana sekolah aku yang dah banyak berjasa untuk menjadikan aku insan yang mengenal HURUF kehidupan.

No comments:

:: Unsung Hero in my Education Journey::

Dalam hidup seseorang aku amat pasti ada insan yang bukan ada hubungan darah, mau pon jiran terdekat yang kenal sedari kecil siapa kita, bah...