Tuesday, July 21, 2009

:: Pantry Banjir ::

Pagi yang penat, kini kian lelah.....but aku bersyukur sebab ada kelas dengan budak2 sem1. Sepatutnya aku ada training bola jaring pagi nih. Dah turun pon Ahad lepas. Kunun utk lawan antara POLI Sabtu nih kat PTSB. Aku n member lagi sorang asik2 jadik bidan terjun ja la, sebab tade orang nk main. Atas nama sayangkan poli sendiri, aku pon menggagahkan diri utk bermain permainan yang dah berkurun aku tinggalkan. Peraturan pon dah lupa. Sekarang aku ghasa cara main dah lain sikit kot.

Turun ja lab, tetiba dapat call dari member ckp ada budak nk juper. Aku pon suruh la budak tuh mai lab. Rupa2nya budak yang ada kelas ngan aku pagi nih nk juper. Tapi apsal sepi semcm je luar lab, patutnya klu ada kelas, dah berbondong2 budak menanti luar lab. Budak tuh datang dengan segan2 sopan dan santun. Aku agak muka dia mcm melayu, but Siam rupanya. patut la cakap pon sopan semacam budak laki nih, lembut lak tuh sora dia. Dia mintak mahap bagi pihak kekwan dia yang silap tgk jadual. Depa ingat kelas aku tade sebab aku cuma assist kelas tuh, dah lead dia gi Induksi. Aku ghasa lead lecturer tak bagitau la aku ganti, sebab tuh student semua silap tgk jadual belaka. Depa mintak aku gantikan khamis nih utk kelas hardware. OK jer, aku ghasa takyah nk geram2 pagi2 nih. Aku dengan senang hati meng'ok' kan ajer ayat2 dia n trus tutup aircond n lampu lab sebelum beredar. Lega, at least aku punya masa nk buat paper utk pembentangan nanti. isk isk, susah hati la plak.....kena bentang ka? Takuit...

Pagi nih, maybe rezeki aku nk dapat sepasang tumbler tupperware yang cumel. Kak ija dah bwak utk aku hari nih. Cik Nah lak dah bawakkan bahan2 cuci kereta yang aku pesan. Paham dah maksudnya. Kena korek la duit dari purse yang memang dah surut sgt dah akhir2 bulan camnih. Ada lagik utang perfume kat Miza. Alahaiiiii...kena la ingat bayag hari Khamis nih....hari gaji la kot.

Tetiba aku dengar sora dari sebelah meja, "Sapa ntah frooze peti ais tuh, abis banjir pantry jabatan" ..hehehehhe...mcm tahu jer saper yang buat tuh...kwang2...

~Adios

No comments:

:: Unsung Hero in my Education Journey::

Dalam hidup seseorang aku amat pasti ada insan yang bukan ada hubungan darah, mau pon jiran terdekat yang kenal sedari kecil siapa kita, bah...