Sunday, May 15, 2005

:: Welcum AES! ::

Semlm hr terakhir aku bersama ADX. tepat jam 3 ptg, aku menyusur highway ke Alor utk serahkan ADX kpd tangan yang berhak. Sepjg aku memandu, layan blues la sorg2... last aku bwk dier. Sayu pon ada....aku tekan minyak slow ja, bukan apa, saja nk lengahkan masa. leh aku ngan dia lama sket...layan lagu2 dari Sinar.fm. macam tau2 ja DJ tuh, pasang lagu2 yg slalu kami dgr di ketika perjalanan pulang ke kg dulu. Semua lagu2 cinta, tentang yg meninggalkan dan yg ditinggalkan...adusssss!!! Kena ngan tema aku...aku akan tinggalkan ADX, dan ADX akan meninggalkan aku.

Lps solat Asar,abg aku bwk kami pegi mkn kat Idaman Kuala. Then lps tuh, aku akan kembali ke UUM bersama AES lak. Adik sket dari ADX. Hmmm....agaknya abg aku pon nak luangkan masa2 terakhir bersama ngan ADX, kete kesayangan dia satu masa dulu, sblm dia serahkan hak penjagaan kat aku.

Sedar x sedar, aku dah bersedia utk memulakan perjlnan balik ke UUM jam 6.30 ptg. Lps pindahkan semua barang yg berkaitan, aku sempat masuk skali lagik dlm ADX, kunun nk tgk la brg2 yg tertinggal, pada hal, aku saja nk naik dia 4 the last time..ntahla bila aku leh dpt naik dia lagi ek?

Abis sudah kerja pemindahan, OK! Aku nekad dah, nih la dia.... Selamat Tinggai ADX. Ngan mata yg sayu, aku pon mintak diri nak balik, sambil tangan masih lagik mengusap2 bdn kete merah tuh. Isk isk...susah sungguh nk berjauhan ngan dia nnt. Ahhhh....apa kena aku nih, lek aaaa...emosi lak....ekekkekek...AES sudah aku idopkan enjin. Kaset ADUHAI SAYANG Vol 2 pon dah dimasukkan,....aku masih lom berganjak dari garaj umah. hik hik....ada bibit-bibit akan nangis nih klu tunggu lagi lama.....boleh tak? tapi, serius pon...aku mmg dah meleleh masa dlm AES. Hahahahhahaha..gelakkan diri sendri, malu seh, saipa la aku jadik camnih. pada hal nih kete la oiii...bkn manusia pon...

Yg lebih menyayat hati lagu2 dlm kaset yg aku mainkan sepjg perjlnan ke UUM..semua oldies yg sayu...itu la minat lagu2 lama (tahu tak per)...tahan telinga ja aku...ayag ujan takde, but saipa tudung aku ada titisan air nih...mai mana? ekkekekek...kejadian berterusan smpi ke tol last RM1.60. alamak, kena ilangkan sebarang bukti sebelum kelihatan kat org ....ekekkeke...

Alhamdulillah, aku selamat sampai ke UUM koi 8 lebey...maghrib dah sayup dah...ketag2 la solat. hosmate2 memahami,..depa tak tanya ngat psl ADX, tahu aku mmg syahdu dgr nama dia...dah takde dpn mata. yg ada sebuah kete kecil, milik kak iparku berwarna gold...model KELASI....oppsss...KELISA...ehehehhe. So, welcum kelisa AES ke bumi sintok.

No comments:

:: Unsung Hero in my Education Journey::

Dalam hidup seseorang aku amat pasti ada insan yang bukan ada hubungan darah, mau pon jiran terdekat yang kenal sedari kecil siapa kita, bah...