Monday, May 23, 2005

:: Peristiwa di Airport ::

Keh keh keh!!!... ada satu hari tuh aku tgh siok2 sembang2 kosong ngan hosmate2 kat umah. tetiba salah sorg adik hosmate aku peringatkan aku ttg satu insiden masa jemput geng2 senja dari airport Kepala Batas satu masa dulu...

Aku la pendokong watak utama dlm insiden tuh. Biasaklah akak jugak! kami berempat gi airport pagi. Yer la, nk gi jemput org, kena gi awai la sket, kang terpancat tunggu lak. Hehhehe....sampai ja kat airport, kebetulan, plane baru smpi. OK la, kami decide nk duduk tunggu kat tmpt menunggu. Aku berjalan ngan salah sorg dari hosmate la, tak ingat dah sapa gerangannya..... aku pon berjalan la ke kerusi sambil sembang2 ngan org sebelah la... punya ghalit bersembang (apa yg disembang pon tatau la)...aku tak sedag keadaan sekeliling ... tapi ada dgr bunyik kecoh2... aksi kejar-mengejar... uish...tetiba......sretttttttt....ada makhluk tersadung dikaki aku...aku lak tgh jalan laju jugak la masa tuh, trus menendang makhluk tsbt, and gedebuk!..ya Allah budak rupanya...saipa tetiba dia lari kat kaki aku....aku lak...camner leh tertendang budak tuh?

Mmg kecik lagik, budak yg baru leh berjalan n berlari aku ghasa....tendangan aku takde lakuat mana, tapi body budak tuh kecik ja....Terperosok la budak tuh bwh meja yg berdekatan ngan tmpt kejadian...Aku panik...kedengaran sora2 menjerit2 memanggil dari belakang, agaknya mak or famili budak nih jerit nama dia kot..aku dah ketag nih.....nk bereaksi camner? aku trus terpa ke tmpt budak tuh terdampar, angkat dia....kelihatan raut wajahnya begitu comel..ala2 kacukan cina...ah sudah! masa dukung dia, nenek dia (mcm melayu) dah menuju ke arah aku..budak tuh nangis kuat ...ya Allah...aku trus ja cium pipi dia ..nk pujuk la kunun....dia lak terkejutkan...so, guna psikologi la sket...ekekeke...dia pejam mata....nenek dia trus mintak budak nih dari tangan aku, aku dgn rela bagi je la anak org kan?

Rupanya ada mak bapak dia kat belakang nenek nih....isk camner jaga anak nih? leh terlepas pandang.... mana la nak pasan, aku lak bila berjalan kalut sgt....tak pandang kiri kanan...isk isk...mmg aku mintak ampun la dari nenek tuh masa dia nk ambik cucu dia....ye la....dia takde la nk ckp apa2..terkejut kot... isk isk...tak sangka leh tendang budak lak hari tuh....siyan dia...mmg kesian....tercampak la tuh...tapi bukan aku sengaja gi sepak dia...dia datang ntah dari mana, tetiba ja mintak restu kat kaki aku..apa nk buat, aku restukan aja la....

Itu la insiden sadis kat airport. Nmpknya lps nih, klu gi airport kena la hati2 ngan budak2 kecik yg berlari2. hehhe...moral of the story, nnt ada anak kena la awasi, jgn smpi disepak org..buleh dak?

No comments:

:: Unsung Hero in my Education Journey::

Dalam hidup seseorang aku amat pasti ada insan yang bukan ada hubungan darah, mau pon jiran terdekat yang kenal sedari kecil siapa kita, bah...