Wednesday, July 27, 2005

:: Sesat di Penang ::

Sblm citer, aku nk gelak lu....ekekekkekeek..saja la gelakkan diri sendri sblm org lain tlg gelakkan. Citer bermula pada tanggal 25 Julai lepas. Aku kena panggil utk exam LHDN, utk jwtn pegawai Penaksiran,..isk isk ada ka patut! Mana kena ngan bidang aku IT nih..tapi aku gi ja la.

Nk dijadikan citer aku pes time gi penang sesorg diri n drive lagik tuh. Yg pastinya aku tau satu jalan ja, masa nk naik jembatan dari highway...yg lelain kena la mintak petua petui. Kwn aku bagi petua la...but aku yg kena padankan ikut gerak hati....yer la, kekdg miss comm memanjang aku nih.

Aku diberi petua ikut lorong tengah, skali smpi jalan nk abis dah terpecah..aku dah nerbes la ikut ja lorong nk ke USM, aiseh...dlm ati dah silap arah tuju nih. Camner nk wat? kena pusing U la, keh keh keh! Aku siap kuar tepon member kat public. Horor la jalan Penang, dah la kecik, kete sumua tarak sopan hey! Semua org ngan bestnya pecut, smpi aku pon kecut perut tgk!

Dia kasik landmark bangunan Sunny Point. Hmm, mana nk nmpk sbb arah bertentangan. Fuh, at last juper gaks bangunan tuh, aku parking kete kat dlm apartmen dia, Villa Sri kenanga. Not bad la. member aku nih dah abis MAster dia...setahun ja, buat kat USM. Then plan tahun depan gi sambung PhD kat OZ... baguih dok ada.

Dah abis test, aku pon mau balik umah la. Dia skali lagik menurunkan petua petuinya kat aku..cara2 nk kuar ke jembatan. dan lagi skali aku lost in action. Saipa ek? mana taknya...smpi ja kat jalan yg patut aku masuk, tetiba kete beremba2 ...aku nk tgk papan tanda lagik...aiseh, dah terkatup lak ngan dedaun pokok rimbun...mana satu nih? Last2 aku ikut instinct sendri...buat pusingan sesuka hati depan umah sapa ntah, aku truskan perjalanan ikut gerak ati la nih.

Fiuh!!! Lega, depan lagik aku nmpk sign board ke jembatan. Lega hati beta! balik la aku dgn senang hatinya. tapi Opssss..apsal aku masuk ke Megamall penang nih? ini ke bagan plak dah..ah sudah! dah la situ semua jalan under construction...sosah ati lagi... mana nk carik jln.

Alahai, belasah punya belasah, aku ikut ja kete2 tuh secara bijak. Konon tau2 ja jalan. Oooo...semua senasib rupanya, disebabkan lencongan semua lalu situ. Aku buat u turn lagi skali..nah, trus ambik ke Perai.

i'm home at last! Syukur nak~

No comments:

:: Unsung Hero in my Education Journey::

Dalam hidup seseorang aku amat pasti ada insan yang bukan ada hubungan darah, mau pon jiran terdekat yang kenal sedari kecil siapa kita, bah...