Saturday, April 15, 2006

:: Mana Hilangnya Sesuatu...? ::

Sejak seminggu aku berada di rumah kat kg utk cuti sem nih, aku merasa ada kuch kuch yg aku dah tak rasa cam dulu masa bercuti di umah. Apa yg aku dah hilang nih? seri idop? iskkkk...apa ek? don't ask me y.... aku takleh nk bg jwpn setepat dlm exam ... heheheh, coz aku sendri tgh carik apa yg aku ter'hilang' secara tetiba nih.

Jika dulu semua benda dlm umah aku pandang dengan seribu kenangan, skrg naper semuanya dah susut nilainya.....jika dulu berjln2 disekitar umah merupakan perkara yg selalu aku buat bila ada masalah, skrg nih nk jengah keluar pon ghasa ada batu terbeban dikaki.... jika dulu sudut2 fav aku kat umah especially ' tangga beranda' menjadi tmpt luahan perasaan (bila tgh hangin or kena 'ceramah' free la), skrg tmpt tuh dah tak sempat aku pandang w/pon byk benda nk dikongsi ngan tangga tuh....naper jadik cm nih? Tak paham aku...patutlah semua benda aku pandang sepi lately....

"Hang kena kenali diri buha, bla bla bla...." Aku tetiba tingat pesanan ringkas bukan SMS dari sorg kwn dulu....(mari teka sapa dia?)...ayt tuh tetiba pop up kat minda aku bila aku tgh jiwa kaco camtuh.....hmmm, mmg ada betulnya sahabat...aku patut kenali diri sendri....aku mula belajar pon start dari dapat nasihat tuh....but terkadang kita manusia nih alpa n leka, so kena la byk2 la peringat diri supaya tak lost lagik....smpi skrg nih i'm still learning my fren...:)

Hari nih aku dah nk kembali ke tempat keje....maybe petang sket baru leh balik sbb nk antarkan adik aku di asrama.....cam nih la idop hari2 di umah, klu tak jadik ammah, aku jadik supir....hehheheh..kekdg benda2 nih ja leh buat aku lupa pada sst yang ilang tuh.....isk isk...i can't stop thinking what is it?....apa yg aku lost nih...hmmm, what ever it is, aku kena keep myself close to Allah....I'allah ada la jwpnnya kan? Mudah2an....amin...

No comments:

:: Unsung Hero in my Education Journey::

Dalam hidup seseorang aku amat pasti ada insan yang bukan ada hubungan darah, mau pon jiran terdekat yang kenal sedari kecil siapa kita, bah...