Monday, April 11, 2005

:: 'Dia' Satu Penantian ::

Malam kian larut, mata masih blom mau pejam. Aku asyik tingatkan 'dia'.Saipa la aku camnih. takde la lama aku tinggalkan 'dia', tapi mmg aku asyik pk ttg 'dia'. Lately, aku terkenang peristiwa2 yg menyebabkan aku makin susah nak lupakan 'dia'. Buleh dikatakan hari2 aku jumpak ngan 'dia', dan hari2 jugak aku telah disusahkan. Aku buntu, asyik berbalah ngan hati sendri,takde penyelesaian. Agaknya ini la perasaan yg sama dirasakan oleh kekwn lain yg dah terjebak ke alam nih.

Aku tabahkan hati. biar 'dia' asyik susahkan aku, buat aku bengang setiap kali berbicara. dgn pena2 yg setia menyumbangkan dakwat,aku titipkan sepatah dua kata buat 'dia'. rasa mau mengulanginya hari2, ttpi aku pulak yg terasa malas sendiri. Walau sebaris ayat, sepatah kata cukup tanda aku ingat pd 'dia'. Walau tidak dizahirkan, pada hati 'dia' tetap ada.

Semlm aku bertafakur sendri,cuba cari peluang berbicara dgn 'dia'. Nmpknya usaha aku tidak sia2. 'dia' mula memberi respon positif. AKu mula memujuk 'dia' utk berdamai saja. Aku dah nekad akan bersama 'dia' jugak hingga ke akhirnya. Pengorbanan aku bukan calang peritnya. Aku mula mengenali 'dia' 4 tahun lalu, takkan aku biarkan masa itu berlalu tanpa ada akhirnya? Tidak mungkin, akan aku lupakan bagaimana aku terseksa bila berjauhan dari 'dia', hinggakan melawat famili di kg pon aku dah bwk 'dia' bersama. parah! parah!

Pada 'dia' jugak aku rasakan beban.tak berpeluang fikir ttg benda lain yang kekdg lebih bermakna. tapi dah begini ketetapan yg terjadi, aku redha ya Tuhan. CUma jadikkan diri ini sedikit tabah dari dulu. InsyaAllah, akan kuteruskan perjuangan bersama 'dia' tesisku.

ps: saja poyo,nak release tensen gue.

No comments:

:: Unsung Hero in my Education Journey::

Dalam hidup seseorang aku amat pasti ada insan yang bukan ada hubungan darah, mau pon jiran terdekat yang kenal sedari kecil siapa kita, bah...