Saturday, April 30, 2005

:: Hmmmm..dah lama dah nie! ::

Dah seminggu blog aku sepi tanpa hapdet. Apa leh buat, ada komitmen lain perlu aku kejar. Penat lelah sepjg minggu2 lps terasa berbayar bila poket dah kembung sket,heheheh. Sikit ja la, buleh la nk tokok2 duit makan org kata. Ok lah, aku juz nk buat sorotan ringkas peristiwa yg berlaku sepjg 2 minggu akhir April 2005. Esok dah 1 Mei.Ya Allah, cepatnya MASA berjln, terkejarkah aku?

21-23 April 2005 - Aku memulakan perjalanan ke Penang bersama2 abg aku, akak ipar and buah hati pengarang jantung pisang aku (Anak buah aku la tuh). Rupa2nya mmg abg aku nk bercuti disana. Dia dpt offer dari satu otel tuh, sbb jadik ahli. hampeh!ingat ada seminar ke haper ker...sah la aku akan jadik bibik anak dia la nih. Aku sukak, sbb tenang hati tgk muka anak dia. baby kot, tp bila time meragam, tercabar jugak. Heheheh, first time la aku tampar tangan dia sbb nak cekau muka aku, tamparan manja ja la. Dah berdarah idong hr tuh, kali nih, kena jaga2.

Kami smpi penang dlm koi 12 lebey. Smpi2 ja depan entrance, aku n akak ipag saling berpandangan. Then kekeh2 dua2 org. APa taknya? Nmpk seko bell boy pakai pakaian seragam pelik, ala2 org inggeris yg jadik tuan punya ladang estate dulu2. Dgn seluar aras lutut, topi bulat keras ..ya Allah, ada lagik org kita sanggup agung2 kan pakaian penjajah. Siyan pon ada. nak carik rejeki, kena la ngikut ja. Dan for sure la situ yg tinggal ramai warga2 Eropah. punya la lama nk check in, smpi meragam si kecik. Kami turunkan dia dari kete, gi ke front opis kat mana abg aku sdg uruskan bilik kami nnt. Aiseh, jejak ja kaki kat dlm ruang depan otel tuh, vah! klasik inggeris gitew! Ada piano sebelah sudut kanan otel. langut ke atas lak, ada satu ruang bulat kosong, ala2 kubah masjid, dimana sora kita akan terpantul kuat w/pon ckp mcm dlm kelambu. Fuish, heran jugak, ada mikrophone kot...ekekek.

Selesai semua urusan, kami beredar ke bilik ditemani penjaga kaunter tadik. not bad bilik dia, ada 3 ruang yg dipisahkan oleh pintu2. Balkoni lak ngadap swimming pool. Hek eleh, nih yg rabun bijik mata nih, hehehehheheh. Si kecik tuh lak suka beno tgk air, pool tuh bersebelahan ngan laut. tembok batu ja pisahkan pool tuh ngan ombak laut. tingat Tsunami cuak jugak aku. tak mustahil benda nih akan berulang ye tak?

Selama 2 hari kat otel tuh, tak pernah lg mkn mknan otel. Asyik2 nasik mamak...muak jugak tekak. Nekad la kami, nk jalan2 kat Padang Kota ptg hari ke-2 nk carik mknan lain plak. dipendekkan citer, jumpak jugak la kami gerai2 mknan bergoreng. lega ghasa. Mkn puas2. Esok dah nk balik. Mlm tuh adik aku dari USM yg dtg melawat. Dia part time kat Pizza Hut sementara cuti sem. Merasa la dia tido otel mlm tuh, dok pakat bercriter la mlm tuh, siok giler bukak warung mcm kat umah mlm2. Dok bukak balik story2 masa kecik ngan abg aku n adik, selang seli ngan soklan2 akak ipag aku, mmg meriah warung 103 (nom bilik la tuh).

Semua masuk tidog, aku sowang2 ngadap pool yg lengang...bunyik ombak2 laut, iskkk...mmg leh la release paler jugak. Esok dah nak balik, baik tgk pueh2 pemandangan nih. Mlm pon mlm la. Esok, lps packing koi 11 lebih,kami bertolak balik ke Alor. Hmmm...penat jugak, tapi kenangan yg dirakamkan tak kureng berbaloinya.

25-28 Lps berehat sehari, tiba masa nak pi tunaikan tanggungjawab ke Semeliang pulak. Aku n geng join projek Celik IT , anjuran KEDA. Aku ghasa takyah citer pjg sbb geng2 lain dah sakan masukkan bahan dlm blog masing2. Sama aja inti patinya. Ok la smpi sini dulu. Perjuangan aku masih perlu diteruskan. taget dah ada, but keje tetap ditakok yang sama. Jom research!

No comments:

:: Unsung Hero in my Education Journey::

Dalam hidup seseorang aku amat pasti ada insan yang bukan ada hubungan darah, mau pon jiran terdekat yang kenal sedari kecil siapa kita, bah...