Sunday, April 17, 2005

:: Filem - Jiwa Kacau ::

<<-- Watak sedang menonton TV-->>
Deringan nada monophonic encet aku berbunyik, lagu omputih tuh, ekekkekeke. Masa tuh nk dkt maghrib dah. Aku bergegas ke meja radio nk capai encet aku kat situ. Ooo, mak angkat aku rupanya...ekekek, suspen ja. Dari corong2 encet aku, aku dgr mak cik berckp ngan nada excited. apa yg dia suka pon tatau la, maybe ada khabar gumbira dari dia.
Hmmmm....tepat sangkaan aku. Ada sst yg dia nk sampaikan. Tapi isk, perkara nih bukan main payah mau aku ckp. Cukup la sekadar aku ckp nih berkaitan masa depan aku. Aku dlm dilemma skrg. Takde jwpn pasti buleh aku bagi, sbb ada perjuangan blom selesai kat sini.
Mmg la umo aku bkn muda lagik, but bukan itu bermakna leh permainkan masa depan aku sewenang2 utk mengatakan 'Ya' utk pertanyaan tadik. Nih soal aku seumur idop. Mmg aku tak tergerak hati langsung utk bab2 tuh skrg. Tak pernah aku berdepan ngan soal2 nih selama nih. Lps ckp ngan mak cik, aku jadik bengong kejap. Apa lagik, kena la jeling2 manja ngan hosmate2 semua. Aiseh, malu besag ngan depa, sbb aku mana reti ckp pelan2. Mean, mmg depa dgr seketol2 la apa yg aku ckp kat encet tadik. Hehehhe, tp bg aku depa mmg layak utk tahu, sbb depa saja la insan2 yg aku senangi utk kongsi segala masalah. Apa2 lagik soal nih, depa masing2 ada pengalaman. Aku jerk yg ghasa muda lagik, ekekkekekeke.
Cadangan demi cadangan depa lontarkan. Bernas, beras...vah mmg ini la yg dikatakan pengalaman manusia mengajar erti kematangan fikiran, ada sorg hosmate muda dari aku, but dari segi2 nih, dia lebih pakar. Aku plak dok ternganga ja masa depa bagi cadangan. saipa skrg??? saipa aku??? iskkk, tak baik lak. Aku tau niat mak angkat aku baik, tapi....aku nih! Salah ka aku berfikir yg nih bukan masanya?? "hang kena grab peluang nih, sbb peluang camnih takkan dtg byk kali dlm idop!"...ayat dari besfren aki tuh menyebabkan aku meletakkan jari didahi kejap, fikir la beb! Mmg btol la dia ckp.
"maafkan aku kalau aku seolah2 telahpon membuat keputusan utk menolak cadangan mak cik! "Hati kecik akuberckp2 sendri. Aku takde ghasa excited or berbunga2 bila dia tanyakan soal tuh kat aku. Ceewah, byk berfantasi lak aku, bukan apa, bg aku ghasa tuh akan dtg sendri, mmg la kena ada pencetus, tapi bukan ngan cara yg aku tak biasa. itu bukan aku la,klu aku buat camtuh. Baik aku elak sebelum apa2 terjadik. Apa2 pon aku akan bagi jwpn yg akan membuatkan mak angkat aku tak terasa hati, insyaAllah bila tiba masanya, ALlah akan lahirkan rasa itu kat dlm hati aku, aku akan cuba laksanakannya dgn baik.Amin.
ps: Citer nih adaptasi dari sebuah filem bertajuk "Mayatku dibahu jalan" ekekkeke, juz for fun OK.

No comments:

:: Unsung Hero in my Education Journey::

Dalam hidup seseorang aku amat pasti ada insan yang bukan ada hubungan darah, mau pon jiran terdekat yang kenal sedari kecil siapa kita, bah...