Sunday, April 03, 2005

:: Janing Oh Janing ::

1/04/05 (Jumaat)- Aku n eda bermlm kat umah sorg lagik geng senja kat KN...siok tak terkata, dok bertiga ja. Ekekekek..byk menonton ja la kat umah dia.Mentang2 la ASTRO ada, asyik tgk konsert2 AF2 yg lps, sambil mkn2 n sembang depan TV. paper2 n keje2 yg dibawak langsung x dilihat.mana nak sempat klu byk benda lain yg lagik besh nk dibuat, ekekekekek. Pagi esk nk gi mandi kt puncak janing lak. Mlm tuh, lps ja berbuka bersama2, simpan sket mee goreng utk dibawak sbg bekalan ke Puncak Janing (PJ).

Esk pagi,lps bersiap2, kmi bersarapan ngan nasik goreng. Chef ganu sediakan.Dgn gaya ala2 pendekar kuali, chef ganu menggoreng nasik semlm, fuh, baunya makcik tak tahan! Sodap lak tuh dimkn bersama2 sambal tumis ikan bilis semlm, uik? apasal semua mknan semlm nih? nmpk sgt la amalan jimat cermat diamalkan (maleh sebenonya, kui kui kui).

Lps packing semua bekalan, kami pantas menuju ke Puncak...ekekek, mcm lagu AF lak. Lps 20 minit perjlnan, km sampai ke destinasi. mmg clear ja, tmpt parking takde org. Sioknya,leh mandi pueh2. Siap pasang niat nak berendam lama2, coz bukan senang nk dpt line clear camnih, selalu ada ja pengganggu. Smpi ja trus carik port.Dpt lak bagus punya port. kami turunkan bekalan then trus gi jalan2 carik port mandi. Tak syak lagik, celahan batu yg ada air terjun mmg selesa. Wah wah...trus ja ajak kekwn lain join main air terjun. Aku saja la nk try dok bwh air terjun yg deras alirannya. Mmg terasa urutan air yg besh..abis ilang sakit2 urat. Ghasa release sgt kepala. lps pekena urutan air,kami turun nak mkn la kunun. niat nak buat bbrp round la, sbb takde org lain dah kat situ.

Round ke dua bermula, kali nih port kami lagik tinggi dari air terjun tadik, kami naik setapak lagik ke atas. lagik best tmpt tuh. Ada batu yg ala2 kerusi kat bwhn terjunan air tuh. Senang la lepak situ ja.Mcm2 aksi dok buat, tak ketinggalan aksi YOGA.ekekekek, bukan tahu pon, saja la dok acting cam org beryoga. Abis round kedua, mkn lagik. Then adala budak2 kecik mai dok tinjau2 kat port kami masa kami dok mkn. frust, take over tmpt kami, buat tak heran ja.buhsan, sib baik sejuk masa tuh, maleh nk mandi lagik, km biar ja budak2 tuh mandi lu. Dgn harapan depa chow nnt kami leh mandi semula.

Tunggu punya tunggu, aik? bila nk blah budak2 nih? Aiseh, depa lama lak, takleh jadik nih. kami sepakat nk pi ke air terjun yg kedua tadik utk mandi, sbb depa dok mandi kat yg tendah sket. heheheh, last2 depa blah jugak, tapi yg aku pasti depa nih x semayang jumaat la, sbb masing2 siok mandi smpi lewat waktu solat zohor. isk isk isk, budak2 zaman skrg! Nih ke yg nak jadik pewaris dunia masa depan? Toksah pk pon tau, depa nih lom layak utk dunia luar, but sapa tau Allah bukakkan hati, depa pon leh berjaya...ekekekek, melalut lak. back to topik janing, km stop mandi trus lps round ke tiga, sejuk menggigit hingga ke tulang hitam. lps berkemas, km pekena laksa lak kat atas. Budak KN tuh belanja keekekke. dia ngan laksa mmg HANTU...

balik ja umah, terasa sengal seluruh badan, but aku maleh nk ckp...organ2 dalam aku ghasa sebak semcm, mcm kena belasah or pukul ngan org ja...ghasa tak sedap, sakit2 ja. nak telan air pon terasa ja. isk isk...nih ke akibat dari urutan air terjun tadik? Naya aku,tuh la, nk sgt dok kat air yg deras tadik, sakit weihhhhhhh!!!!! Ghasa cam nak bergerak pon sakit abis kaki2 aku, but yg aku sedar, lutut aku yg sakit udah tiada lagik, aku leh berlari naik tangga tadik, Alhamdulillah.

Ptg dl koi 6.30, kami bertolak balik ke UUM dari KN. Siyan geng kami tuh, takde karen lak kt umah dia. Dah la famili dia lom smpi dari KL,but, klu lewat kami yg akan lewat smpi ke UUM. Terpaksa la balik jugak dgn badan2 yg sengal aku bawak kete menuju ke UUM. Smpi ja, takleh nak cakp byk, tidor lu, rilekskan bdn yg sengal nih. depa cakap sakit2 nih akan berlarutan sehari dua..alamak, cam nk demam pon ada..Tolong! Sehari berehat, aku ghasa ok dah, sib baik tak demam, klu tak sapa nak tgk2 tesis aku? :) OK begitula kisah di Janing ..klu ada rezeki leh pi lagi!

No comments:

:: Unsung Hero in my Education Journey::

Dalam hidup seseorang aku amat pasti ada insan yang bukan ada hubungan darah, mau pon jiran terdekat yang kenal sedari kecil siapa kita, bah...