Thursday, March 31, 2005

:: Haruskah DiUji ? ::

Tanggal 27/03/05, satu lagi insiden berlaku kat aku. Kes pengakuan yang bodoh! AKu guna word kesat sbb maybe baru terasa sakitnya ati nih diperlakukan begitu. cuba pk, ssrg yg buat salah kat kita , then tetiba tunjukkan ghasa baik hati meng'offer' kita utk bg tunjuk ajar ttg perkara salah yang dia pernah buat kat kita. Apa kes tuh? Pencerobohan yang dia buat mmg dah sah salah, iskkk...susah mao paham kan? APa la aku nk citer nih? OK ...camnih...
Kesah nih berlaku bila ssrg tetiba bg msg kt aku melalui YM , nk ajak aku join kelas HACKING yg dia buat semasa sem break nih. OKla, aku pon mmg sukak benda2 net nih, budak networking pon, off coz la minat. Aku trus ja chat tanya when n where, then ask for permission nk ajak kekwn lelain. Dia ckp tanak reramai, ok la fine, sbb klu aku dah blaja ingat leh la smpikan kat kekwn lain. Smpi satu masa nih, tetiba ja dia confess pernah HACK YM aku, uik! Saipa lak nih? Ntah la btol ke term hack for YM or whatever la dia wat, but, dia leh tahu la info apa yg ada dlm YM aku. Cesssss!!!! Tapi aku takde reaksi pon, sbb maybe blank, tetiba ja dia ngaku. dia ckp dah lama dulu la pernah hack, but Allah saja la tahu apa yg dia buat kan?
Mmg aku marah ngat ngan diri aku sbb takde respon nk marah or bengang masa tuh. Nyesai tak sudah! aku truskan chat tapi dah ghasa semcm ja. Lps chat tuh, aku terpinga2 sendri. Aku dah la penin time ptg2 nih, ngan tesis aku dok bergerak ayat last sejak semlm. YaAllah, terdetik itu ja dlm ati, aku mintax disabagkan ati aku nih. Apa yg aku nk buat nih? Takpa la, simpan lu.
Dlm kete masa on the way balik, trus kluar la citer. Aku boleh lagik tuh citer sambil gelak2, alahaaiii, naper aku jadik camnih? Nih bukan cara aku nih, kerasukan ke apa? Semua depa diam kejap , blank kot, sama cam aku. Smpi umah ja, masing2 luahkan ghasa tak pueh hati. Insiden yg mmg membengangkan berlaku lagik. dah la ini bukan kes pertama si 'dia' ngan aku.dah jadik cam nih kena le berlebih WASPADA. Jaga2 kekwn semua, mana tau ada peminat nak HACK info kiter ka, mari semua lancarkan protection. One more thing, aku x sempat nk soh empunya body yg HACK aku nih explain, y dia wat semua nih. But, aku harap dia akan menerima akibat perbuatan BAGUS dia nih. Amin.

No comments:

:: Unsung Hero in my Education Journey::

Dalam hidup seseorang aku amat pasti ada insan yang bukan ada hubungan darah, mau pon jiran terdekat yang kenal sedari kecil siapa kita, bah...