Monday, March 28, 2005

:: From Jeniang Wif Luv - 3 ::

------------------ : Hari Kedua <20.03.05> : ------------------
Semlm pon akhirnya ngan part tido...mean km mmg penat gilos 2 hari lps...hari nih nk ubah nasib lak.... kot2 la leh buat xtvt yg menarik selain trus krohhhhhh...hehhehe.. Mmg berbeza la hari nih berbanding semlm sbb Aya tade...so kena ngajar bedua ngan Eda ja la... tp sib baik dmbg word sikit lagi...maybe tgh hari sket baru mula Power Point....aku la tuh kena ngajo...apa la nak kelentong depa2 nih....aku bukan teror ngat benda2 nih...nk guna baru blajag...tak slalu guna la dlm erti kata lain..but try ja la....

Bgn ja tido, mcm besa ...bersiap2 nk gi ngajar..MY dah siap goreng ubi ... hari nih sepatutnya sarapan kat lab kuetiaw goreng... nnt la gi awal sket leh mkn kat sana....lps mkn ubi goreng sehiris dua...kami berjalan kaki sambil galas projektor n laptop yg kami kena carry bwk balik hari2....bahagi2 la nk bwk...smpi ja kat lab depa dah panggil2 mkn skali.....then mula la makcik2 tuh tanya psl Aya...km pon sembang la lebih kurang.... dok tumpang sedih la makcik2 tuh... masing2 pernah mengalami kot...abis sarapan ja, trus masuk lab mula setup projektor and start ngajar.

Ada la sorg peserta lelaki tuh dok tanya psl Aya....siap bgtau bukan ada apa2 pon saja tanya kabo....ehem ehem dah ada SA si Aya dalam dia yerk....ekekekkeke....lg sorg adik yg kt belakang....asyik dok ngusik si Aya ja...isk isk...bekenan nak wat kak ipag kot...opssss.....oleh sbb dia takde...sumua senyap ja, tak leh nk kaco sesapa dah....aku? depa x brani ..tgk muka pon masing2 pon dah paham...aku garang ke? maybe la kot..tp saipa makcik2 tuh ok ja tanya2 aku..hehehhe..... ada la pakcik kat belakang tuh slalu tanya aku...heheh..sbb aku paling dekat ngan depa..terpaksa la kot...ekekekke....muka aku maintain ja..sbb bkn cara aku pon nk senyum2 nih.....ekekke..kontrol macho la kunun....bleh blah ekekekkekekek...

Opss....dah lunch time....suka suka...mknan misti best.. hari nih gulai nangka ...fuh...terangkat ada kombinasi ngan sambal ikan tongkol n sambal belacan bersama2 ulam2... mmg bertambah ja aku mkn...ghasa bulat dah pipi....badan pon dah gumuk....alahai..penangan masakan MY..class..abis lunch aku mulakan sesi pengenalan PP...kelako ghasa dok depan ngadap depa..aku tak guna microphone sbb ghasa sora dah cukup kuat....aku ghasa cara aku ngajag mcm tegas semcm ja...hehheheh...saja ja...tp dlm hati nih nk gelak pon ada masa ada peserta komen 'cikgu nih x yah pakai mic'..disbbkan sora aku kuat..depa pon mcm seriau ja....ekekek...baru depa tau..biarkan....

Aku ajar la sambil mintak cik eda guide apa yg patut....aku fisrt time ngajo..so silibus kena la lebih kurang ngan kelas yg depa handle sebelum nih.....hr nih just pengenalan kpd PP ja...ajag bukak PP then main2 ngan slide dia... mcm ekspress aku ngajag....sat ja aku ghasa dah abis...cik eda soh aku lmbtkan sket sbb ada yg terkial2 br nak kenai...aiseh...silap gua la cmtuh...aku mmg laju ja tadik..nerbes sama kot...ekekeek...aku pon ronda2 peserta ..ada yg dah reti..ok la tuh kan...
Dah koi 4.30..apa laga time utk balik rest...smpi kat umah sempat la rehat2 tgk2 TV lebih kurang... Esk pagi maybe aya balik sini.....kami kembali bertiga la esk...lps solat asar aku trus terlelap...aiseh, kantoi ngan MY sbb maghrib baru aku bgn, eda lak msk bilik sbb nak kejutkan, tp aku dah siap bgn dah...pueh hati aku..alang2 tido kan...bgn ja solat maghrib, then trus ja ngadap TV..mata dah segar bugar.... MY ngan pakcik lak dok melayan kami sembang..pulun sembang sefamili...ada anak dia lagi 3 org... kebetulan mangga epal umah MY berbuah sulung...dia ambik kat pokok maghrib tadik, soh aku kupas....sebijik ja pon....mkn ramai2 dpn TV, sambil layan drama Rafflesia.

MY dah masak2 kt dapo..sedap bau...perut pon mula mintak2 ...hehehhe...dah siap MY idang depan TV kami mkn reramai2.....sedap la masakan MY , ayam masak apa ntah..dia pon tak reti nk hbg nama apa...sbb dia main campak ja ..vah!.sedap lak tuh...mkn pon still sembang lagik....apa nak jadik la hai....adat la tuh...lps mkn masing2 bwk haluan...aku solat lu....lps bersantai kat depan....masing2 ngantuk kot...masuk bilik...esk pakcik keje, so x leh mai kursus...x de sapa nk ganti, MY x nak..sbb dia kena masak....takpa la...
Masuk bilik ja..mula la sembang ...mcm besa aku n eda akan layan sembang lu....then..mcm besa ..senyap.....zzzzzzz...tak sedag smpi mana ntah sembang tadik?? lost dah.....( to be cont)

No comments:

:: Unsung Hero in my Education Journey::

Dalam hidup seseorang aku amat pasti ada insan yang bukan ada hubungan darah, mau pon jiran terdekat yang kenal sedari kecil siapa kita, bah...