Saturday, March 12, 2005

:: Catatan Harian - 4::

Hari sabtu dtg lagik.....hmmm...plan semlm nk temankan hosmate dtg opis awai..but, baru ingat nk kena pos surat...so kena la gi agak2 koi 9 pagi lebih...mmg waktu piawai pejabat pos UUM bukak. Ada adik lab msg nk tumpang gi lab...iskkkkhhh...camner nak buat nih? Dah la line phone kena bar. So, aku ambik action trus .... gi mandi then bersiap..pas tu, dpt msg kedua dia...alamak..dah pi Mall...tp elok jugak, sbb detinasi kami sama..aku gamble ke Mall .... trus berjalan tanpa menoleh kiri kanan ke pos opis... tup2 ja adik tuh muncul...fuh...btol la instinct aku....dia jumpak jugak aku..ekekek...

Lepas ja selesai urusan, aku trus ke lab ngan adik tuh....siyan dia kalu jalan..dah la pregnant... sure penat kan? Aku leh teka ja la, but, bukan diri yg merasa....hmmm...nk dekat sampai simpang masuk ke FTM tuh, tetiba... Alamak!..Aku lupa bwk benda la.... ada kain semayang and bahan2 tesis aku semua aku tinggal kat umah sbb nk cepat tadik....Mmg tabiat nih...susah mau tinggal... klu dah kelam kabut ada ja benda lupa... aku pon ambik action segera, antar ja adik tuh dulu, then patah balik umah ambik benda tertinggal.....plak tuh masa sampai FTM, parking penuh ... ada aper ntah hari Sabtu nih...mcm org luar ja... ada seminar or kursus kot (fikir sorg2)...

Sampai kt umah. Hmmmmm...satu mcm ja ghasa....maleh dah nk balik opis...Setan mula rasuk la nih....cik malas dah menyerang... lgpon tghari makin dekat, so...lps Zohor la aku blk opis.... Aku bukak paper The Star yg br dibeli di Mall tadik..mcm2 kes la skrg nih.... tp berita yg masih hangat ttg adik yg cemerlang dlm SPM baru2 nih....then citer jenayah yg takde kesudahan...maleh la aku....hmmmm....letak ja paper ke tepi...aku bukak TV lg bagus....dari satu channel aku jelajah...last2 ...tekan tv2...ada citer slot MUSTIKA tajuk Cinta Gila lakunan Siti Eja, Benji n Shamsul Cairel....not bad....dr satu babak ke satu babak..mmg agak menarik ..lucu pon ada.. kisah pelajar (Benji) jatuh ati ngan pensyarahnya (Siti Eja). Yg kelakarnya sama2 suka tp sipensyarah cuba menafikan perasaan dia dgn menerima abg kpd Benji iaitu Muzamel (Shamsul Cairel) sbg galang ganti....but last2...well, mesti la hero n heroin dpt bersama bila ada org rela berkorban...ala...mcm citer hindi pon ada ek.

Tapi ada word yg menarik perhatian aku ... ayat yg dikeluarkan oleh nenek Siti Eja sewaktu memberi nasihat ttg cinta kpd cucunya... "Fikiran sering mengelirukan kita, tetapi perasaan tidak boleh ditipu". Contoh nih utk soal hati... but bg aku dlm soal apapon, boleh kita apply... situasi skrg lagi membuktikan kata2 tu ada benarnya, ada ketika kita fikir nk buat sst, ttp akhirnya kecewa ngan sikap sendiri yg sebenarnya x de perasaan langsung nak buat...pernah tak rasa mcm tuh?Cuba beri komen ttg ayat nenek tadik, klu boleh kita sesama kongsi pendapat masing2, ekekkeke.. caya la nenek!

OK..Lps citer tuh aku solat then datang opis ...heheh..siyan depa, kain telekong semua aku pegang.... misti susah klu ghamai org kt surau nk solat..terpaksa la gilir2...or pinjam kain2 yg bertuan dlm surau tuh...ekekek...apa2 pon aku selamat dtg bersama telekung2 tuh. Sekian..:)

No comments:

:: Unsung Hero in my Education Journey::

Dalam hidup seseorang aku amat pasti ada insan yang bukan ada hubungan darah, mau pon jiran terdekat yang kenal sedari kecil siapa kita, bah...