Wednesday, March 30, 2005

:: From Jeniang Wif Luv - 5 ::

--------------- ----: Hari last <22.03.05>:------------------
Hari nih last day kat Kg Berjaya nih...pepagi slps menjalani rutin spt slalu km pon menjalankan tugas penting iaitu ke lab utk menunjuk ajar....hehhe, kenyang ghasa perut lps meehon singapore tadik... kesedapannya toksah diragui lagi sbb mmg class laMY masak....terasa smpi ke reseptor rasa paling akhir...ekekekkek...
Smpi ja kat lab, mcm besa depa pelawa mkn skali....but dah mkn..... km trus masuk nk setup apa yg patut.... pelajaran hari nih smbg ngan Excel...Aya pon mulakan kelas... oleh kerana hari last, ada la peserta yg bwk kamera...ceewaahhh..canggih...digital lagik....Aya la kena aim...dia tgh ngajar pon kena snap...ekekkekek..nasib la..ada peminat...dia ajar smpi tgh hari ja...lps lunch nnt cik eda akan ambil alih .... lunch kami last day agak meriah la....ada sayur keladi, ikan pari bakar cecah sambal... fuih..meleleh ayag liur... kami bertiga mkn tak panggung kepala..masing2 menikmati mknan tgh hari tuh.... ada tembikai lagik....ekekekke... aku sempat meratah sayur keladi asam pedas... mmg faborite aku pon.... sah2 la aku ngadap besen sayur keladi seko2 ja lps semua dah selesai mkn..perangai....

kelas ptg smbg cam besa , koi 2.30 ptg...kelas nih cik eda bagi pengetahuan basic ttg Internet...berminat nmpk peserta2 kami nih....ada tanya camner nak smbg Internet kat umah la...yg muda2 la nmpk kegunaan Internet nih...depa sukak email..chatting and browse page2 yg berguna, spt paper online dsb. Nmpknya kemajuan teknologi ICT mampu menerjah masuk ke pedalaman. ekekekek, bukan apa semangat tanak ketinggalan dlm arus dunia digital masa kini membuatkan aku lagi respect kat peserta2 nih, w/pon ada sstghnya yg baru pegang komputer pada hari pertama kursus. Caya lah!

Pukul 3.30 ptg, pegawai KEDA, Pn Noraza dtg bg majlis penutup. Dia wakil utk menjadi saksi yg kursus tsbt tlh berjaya dijlnkan oleh pihak Jendela Bumi. Dlm koi 4 camtuh, majlis penutupan bermula bila semua wakil ada. Wakil penduduk Kg Berjaya, wakil Jendela Bumi (Abg Dan) dan wakil KEDA (pn noraza). Ucapan demi ucapan diberikan. Tapi yg menariknya ucapan wakil peserta iaitu makcik Che Gayah yg merupakan peserta paling veteran disitu. Dia dgn ghasa besar hati menghargai jasa km para fasi mengajar dan tak jemu2 menegur kesilapan semasa kursus. Terharu sebentar. Aku ada tugasan baru, jadik jurugambar. Digicam pn noraza berada kt tangan sejak tadik lagi aku gunakan utk snap gambo. Atas permintaan jugak, aku ambil gambar semua peserta yg berjaya menamatkan kursus, ada best student lagik, ekekekke.

Masa last nk bersurai, ada la makcik2 mintak number tepon la, nk bergambar la. Kami ikutkan aja, bila masa lagik nk merasa ala2 artiskan? Ekekekke, but terharu aku bila bersalaman ngan perserta2 pompuan tadik, ada yg nak nangis, ada yg ucap tima kasih, ada yg jemput ke umah dan mcm2 lagi la. Semua tuh ucapan2 penghargaan yg best km dpt. Isk, lupa lak nk bgtau, depa ada kasik cenderahati kt kami bertiga. Time kasih.

Dah bersurai majlis, geng2 abg dan dok sebok bungkus PC2 dan alatan lain...aku n geng lak balik umah sbb packing nk balik Kolim. Smpi ja kat umah kmi bincang plan nk balik. Aya akan blk kg dia, then eda akan ikut aku blk kg. Fuh, lega ghasa dah habis, duit ganjaran ada dlm tangan, leh la rewang2. Nak sopping pon x cukup, aku kena bayag bil tepon tertunggak, dah kena bar pon. ekekekke. Ptg yg sama che gayah dtg melawat. baiknya la hai org kg nih. Kami bergambar famili ngan kluarga MY. OK, time to GO HOME. dah koi 6 ptg, lps bersalaman ngan semua , kmi mintak diri. Tetiba, MY bergegas masuk bilik, jeng jeng jeng!!!! Dia kuo ngan 3 biji bantal kabu. Fulamak!!! best giler, niat awai aku termakbul, agaknya kalu camnih, aku niatkan utk benda lain InsyaAllah termakbulkan? Hehhehehehheh, saja ja. Dia kasik sorg satu. Yg bestnya cam tau2 ja mana satu bantal yg kami slalu guna utk tido, coz bantal tuh dpt kat tuan yg sama.Heran sungguh. but, mmg ceria la muka kami time dot bantal tuh. Memahami la MY nih. Siap packing kami bertolak ke mesjid utk ambil kete Aya yg dah 2 mlm tido kat sana.

Ada permandangan indah! Ah, time nih la nk bergambar. Aku tertarik nk bergambar kat mesjid kg nih. ada kes yg bila aku ingat aku akan gelak sorg2. Aku ada share citer nih ngan Aya n Eda. Tak percaya aku, serius pon. Mimpi sesorg jadi nyata, but bukan dia yg melihatnya live tapi aku? Offcourse la aku, sbb muka aku menempel dlm mimpi dia , ekekekkeke...hmmm, nk wat camner klu mimpi jadi nyata , iyer dok?

kami tinggalkan kenangan 5 hari 4 mlm di kg berjaya menuju ke highway gurun. Di sana kami berpecah ikut simpang ..ADX ke Penang KAE balik ke Alor semula...sempat berlambaian tuh, hampir2 aku langgar devider jalan sbb leka tgk KAE, ekekekke..apa la, paler tgk maner? Sib baik eda ada, dia tlg jeritkan..'buha!'....Opssss..aku back on track... sejam lebey perjalanan kami, Alhamdulillah, kami tiba di umah aku Sg Kechil Ilir, BB...itu nama penuh kg aku, but bila org tanya jawab Kulim ja, sbb maleh nak hbg pjg2 ..org tatau pon.. kg kt sempadan 3 negeri nih!OK, dah abis citer pengalaman aku bersama Jeniang, sekian.

No comments:

:: Unsung Hero in my Education Journey::

Dalam hidup seseorang aku amat pasti ada insan yang bukan ada hubungan darah, mau pon jiran terdekat yang kenal sedari kecil siapa kita, bah...