Sunday, June 12, 2005

:: Kisah Aku , Dia dan Semlm ::

Hari Jumaat lepas, aku antar sorg homate balik negeri...hmmmm, dia balik atas urusan penting la, klu dak takkan nak bazirkan RM42 balik Ganu ye dak? iskk....makin naik rega minyak, segala2nya turut naik. Parah la kalu trus trusan naik cenggini.

Mlm koi 8, trus dia memacukan TAA kesayangan ke Chgln, sempat isi minyak, tgk majalah..itu yg beshnya...bas koi 8.30. Bwk kete sendri sbb mauk tuang minyak, senang bila balik sini nnt katanya, takyah susah payah plak nk pk kete ada minyak ke tak.

Bas lak punctual tuh....SP BUmi mmg unggul dari segi masa..ekekekekek..selesa lak tuh. (pernah naik skali,mmg bagus la pada pendapat saya!)...Aku bwk balik TAA ke UUM bersama sorg lagik hosmate. Dah terasa sunyi dlm perjalanan balik. Aku pasang kaset ja dgr lagu2 koleksi pop indo. Tak byk ckp ngan member sebelah coz ada benda yg aku tgh pikirkan. ehehehehhe...

hari sabtu, aku gi lab pagi. Punya la tak keruan aku nih, semua paper n rujukan aku tinggalkan kat umah. Aiseh, apa pasal nih? Kena la balik ,lunch nnt. Mmg takleh nak update tesis la....aku pon bukak blog...kecewa jugak, net down. Aku nk jugok update blog, usaha tangga kejayaan... Aku dial up la. Hehehehe..leh la aku baca email n update blog sementara tunggu waktu lunch utk aku balik umah.

balik ja umah,aku lunch bersama adik homate. DIa tanak bergerak mana2 sbb tunggu kwn dia mauk dtg. But, hangin la dia lps tahu kwn dia tuh tak jadik dtg. Kebetulan dia pon mauk balik KL mlm tuh. Janji la ngan kwn dia tuh mau naik bas sama2 dari Chgln. Plan dia nk wak kwn dia jln2 kat UUM. Tapi agaknya depa nih miss comm...tak jadik seperti yg dirancang. Dah la karen takde kejap, lagi la kami mati kutu nk buat apa2 xtvt. Lps Asar, karen dah ada la...kami decide nk gi jalan2 sekitar tasik Guthrie. Hmmmm...kamera aku ada lagik filem, leh jalan2 ambik foto.

Smpi kat tasik ja, aku tgk ramai dah manusia dok joging. Lorr...ingat takde makhluk dah kat UUM nih, sbb mcm sunyi sepi ja sepjg perjalanan ke sana. Aku tak buang masa, trus ja snap foto2 kenderaan unik yg ada kat tapak pembinaan go-kart. Then smpi satu kwsn menarik area2 situ jugak, aku berjaya merakam satu gambar yg selama nih aku tercarik2 lokasinya. Yahooo...filem dah habis, esk leh cuci.

Kami truskan perjalanan pusing keliling tasik. Ada nmpk org menjala ikan.uikkk..musim2 ujan mcm nih rajin depa menjala. kami x berenti lama kat tmpt org menjala, sbb ada aksi2 yg mendebarkan...kekeh ja aku n siyah kat pakcik2 tuh...hampeh nguh...ada ke patut penaya kwn camtuh. Sambil sengih2 kami beredar dari situh. Sempat berpeluh jugak la. satu pusingan tuh.

balik dari tasik, perut menyanyi2.... alamak,dah celik mata perut nih. Mmg lapar pon. Biasa kami mkn ptg, nih dah dekat koi 7 tak mkn lagik. Buat camner...dah plan baguih punya utk mlm nih. Mkn mlm sambil nonton AF3...kui kui kui. Lps maghrib aku n siyah bertolak ke Chgln. plan nk mkn kat kedai pokok ceri, but...Frussttttt...tak bukak lak...langsung aku dpt idea. kami trus ke Rusni. Ok...mcm ada Astro. Sblm pesan mknan, siyah sempat tanya " bang ada Astro ke tak? "...hehehhe..dia lak main2...besa la, ngusik2 gitew, tau dah perangai...trus la ugut cancel mknan klu takde...dia pon ckp la nk tgk berita. tapi AF dah start nih..cemas la kejap, last2 tauke dia dtg melegakan keadaan kemaruk AF kami...dia selamba ja tukar channel 4..yahooo....dpt la tgk AF.

Lps pesanan kami dpt....mmg mata still ke TV ja...perut dah sakit pon..lambat mkn...aiseh..mmg cap PMC la pewot nih. tapi AF depan mata, aku tak kisah dah. abg yg ambik pesanan tadik asyik lalu depan kami then gelak2 sambil geleng kepala..."hek elehhh....tak pernah tgk org demam AF ka bang? " Aku ckp dlm ati ja la...hehehhe

Suasana hingar bingar kat kedai mkn tuh menyebabkan aku n siyah mcm nk melekatkan muka btol2 depan TV. kaco ja la...tak dgr apa komen2 pengkritik....lps bebudak tuh buat show sorg demi sorg..masih begitu, tak dgr sgt. Bas siyah koi 10 mlm, skrg dah 9.45...alamakkk..kang bas minah tertinggal lak...aku cepat2 bagi isyarat kat dia....lps dia bayar (dia belanja mlm tuh, trimas)...kami trus ke perhentian bas. Kwn dia dah ada menunggu di situ. Hmmm, muka mcm penat sbb tunggu lama...heheheh...biarla depa selesaikan...

Perut aku ghasa meragam ja..aku pon mintak kebenaran nk balik lu....tapi..mengenangkan ada sorg peserta AF yg mmg aku nk tgk dia perform mlm tuh (peserta last tuh)..aku berkejar ke satu kedai tuh...fulamakkkk...caya la, mmg semua tgh layan AF masa aku gi. Buat2 la pesan teh O kosong sbb nk legakan pewot yg sakit tuh. Aku layan AF sowang2 tuh (adala org lain kat keliling)..fuh, tak caya ngan diri sendri..aku leh berembun demi AF. Lain kali x buat dah. Nih sbb dah alang2 aku kat luar kan...klu dok dlm UUM aku tak pegi dah.

Lps abis persembahan peserta fav aku, trus aku pecut balik. takut jugak, koi 11 mlm dah. Aku smpi umah layan TV2 plak. then mata takleh bertahan dah, trus aku membungkuskan diri...sunyi terasa alam...aku sorg2 dalam umah tuh. last2 tak tahan dek suasana sunyi sepi tuh, cik radi la temankan...alunan suara2 halus dari corong IKIM.FM menenangkan suasana......zzzzzzzz...

No comments:

:: Unsung Hero in my Education Journey::

Dalam hidup seseorang aku amat pasti ada insan yang bukan ada hubungan darah, mau pon jiran terdekat yang kenal sedari kecil siapa kita, bah...