Tuesday, June 21, 2005

:: Lewat Detik Itu ::

Payah sungguh nk bukak mata, serupa ada gam. Letih agaknya sbb semlm baru smpi dari kg. Mmg letih pon, bayangkan dok dlm kete sorg2, takde sapa nk sembang2. hanya cik radi ja peneman setia. 2 jam ataih highway, mcm2 kita nmpk. Peh tuh, dah terasa bisu sgt, apa laga, siul2 la lagu mana yg tahu liriknya.

Tp, sejak akhir2 nih, aku baru pasan, perjalanan balik kg aku kat BB tuh bagaikan tak terasa lamanya. Aku sedag2 ja dah masuk tol Jawi, isk cepat sgt la. Mana taknya? Aku sorg2 berckp ngan perasaan sendri. Mmg aku akan abiskan masa selain dgr lagu and ikut2 lagu fav, aku akan bercakap2 ngan minda. Atau lebih tepat lagik, berfikir sorg2. Byk benda bermain kat kotak fikiran. Lately, aku juz pikir ttg sst, hmmmmm, payah nk elaborate sbb kompikated sket la. Biar aku ja la pikir kot.

Aku tingat waktu first time bwk kete masa aku kat highway itu hari. Sudah 3 tahun secara rasminya aku bwk kenderaan berenjin kat atas jalanraya. Jika selama nih aku hanya pamerkan lesen dlm purse, hari tuh aku bwk kete abg aku ADX 7156. Date yg tepat aku ada catat , but lupa la. Mmg kebetulan abg aku bwk balik kete dia dari Sabah, then selang sehari, aku gi umah dia sbb ada urusan mau balik kg. Dia dgn selamba meng'offer' aku jaga kete dia. Gelabah makcik masa tuh. Dia ckp, kena test power lu. Dia soh aku bwk dlm pekan Simpang Kola, nk mkn kat kedai Aina Nasi Kandar.

Ketag! tangan aku dah menggeletar pegang stereng kete. kaki lak, bergoncang kuat nk tekan clutch. Alamak, camner mau bwk? Nih la first time aku pegang kete setelah sekian lama pass lesen kete. AKu nekad, anak buah and akak ipar aku ada kat belakang, lagi mencabar. Siyan kat depan klu jadik apa2. Aku beranikan diri, dgn tgn n kaki yg dok nerbes abis tuh, aku bwk ja. Abg aku kt sebelah mcm dok sembang2 lak. Aiseh, dia tatau aku nih dah ala2 Sudin dlm Seniman Bujang Lapok waktu screen test.

Aik? dh nk smpi? uik, dah berjaya bwk smpi ke kedai mkn la. Syabas beta. Abg aku nmpk yakin ja tadik. Isk, harap ke dia aku nk jaga kuda besi dia nih? Sedar tak sedar dah cekap pon aku bwk kete hasil paksaan abg aku hari tuh. mmg terima kasih sgt kat dia. Kalu tak kerana dia doh aku jadik penjaga kete dia. Adios!
ps: Ada kes famili kali nih aku balik kg, ekekekke, aku harap sgt semua yg dirancang termakbul.

No comments:

:: Unsung Hero in my Education Journey::

Dalam hidup seseorang aku amat pasti ada insan yang bukan ada hubungan darah, mau pon jiran terdekat yang kenal sedari kecil siapa kita, bah...