Tuesday, September 06, 2005

:: Tragedi...tragedi..tragedi ::

Semlm aku terberenti ngunyah akibat terdengar berita dari Perlis fm berkenaan tragedi bas tergolek dlm gaung (gaung ke, aku dpt tahu dlm 4 meter dari paras jalan ke bawah,tak kisah la kan). Bas tuh memuatkan 70 pelajar. Insiden berpunca dari seorng pelajar perempuan terjatuh, terkena pemandu dan menyebabkan dia hilang kawalan, trus merempuh masuk ke gaung (ala2 wartawan plak). Laporan versi lain leh tgk kat blog zampeada.
Ada koleksi gambar xklusif dari wartawan bebas lab yg turut sebokkan diri kat tmpt kejadian, sila tgk gambar kat photopages apit.

Lewat ptg sikit, aku tgh mengkreatifkan diri ngan sikit kraftangan, tetiba black out lak...uish...lagik tragedi...but sib baik la jap jer...klu dak maunya berlilin aku sesorg mlm nih...paneh..

Pagi nih aku dah ghasa takut naik bas. Ekceli aku pernah ada xpirien ngan budak pompuan jatuh nih.... kekuda tak kuat or lutut agak lembut aku tatau la... driver pon satu, dah tau nak berentikan bas kat perhentian, takyah ngan bestnya laju, then tekan brek mcm menenyeh lipas kat lantai...akibat kuat sgt mem'brek' ada sorg budak pompuan btol2 sebelah aku terjatuh ke atas riba member yg tgh duduk kat seberang kerusi..bayagkan...sib baik la atas ribaan sekaum..klu kaum adam yg duduk situ, maunya smpi bila2 la budak pompuan tuh tanak naik bas dah...sapa susah? UUM gaks, takde fee utk bas dah nnt..ehehhehehe...(depa kan ala2 ceti,paksa bayag jugak).

Aku naik siyan lak tgk ..masa kejadian tuh, secara otomatik, tgn aku dah nak menyambar lengan dia...but, mana sempat, pantas umpama kilat insiden tuh. Dia mintak sori berkali2 kat bdk yg dia henyak tuh....ngan kaki aku selamat dia pijak..adoiiii!!!!..but tade la nk meraung depan dia..sbb siyan plak...

hehhehe...bila dgr kejadian bas golek sbb budak terhempap, aku ghasa mmg x mustahil la leh jadik...dah ada bukti ....heheh, moga2 tade dah lps nih kejadian sardin menyadin dalm bas...n tade dah driver yg ridos yer....selamat la kena fired nnt...
~sekian wartawan cik unta melapor utk blog ~

No comments:

:: Unsung Hero in my Education Journey::

Dalam hidup seseorang aku amat pasti ada insan yang bukan ada hubungan darah, mau pon jiran terdekat yang kenal sedari kecil siapa kita, bah...