Tuesday, September 27, 2005

:: Juruhebah Pujaanku ::

Klu sesapa peminat lagu2 oldies nih pasti tahu lagu 'Juruhebah Pujaan' nyanyian Norliza Yusoff satu ketika dulu...zaman kita sekolah rendah rasanya...era 80an...jadik siulan aku kat dlm bilik ayag tuh, jgn tak tau..


Disebabkan aku terlalu la minat kat muzik zaman2 tuh, radio kat umah aku tune channel Sinar FM ja la 24 jam.... nk jadikan rezeki aku kot, pagi nih ada teka keratan lagu kat Sinar. Vah vah..skali dgr sudah ku tahu tajuk n penyanyi lagu ..ala lagu mmg slalu berkumandang kat corong Sinar pon..


Trus la menjerit kt hosmate aku...sambil capai handset dekat radio yg hampir kehabisan bateri..trus dial number radio sinar yg sememangnya aku save dlm list...hehheheheh...nmpk sgt minat nih..


Alamak!!! camne nih? dpt plak.....alahai..ketag plak...tetiba dgr sora Zaidi...aku ngan nerbesnya jawab "hello, sinar..." zaidi n rina tanya nama lagu n penyanyi...aku ngan konpiden jwb "tiga dara,penyanyi Dato' sh aini....hekleh...siap kena perli ngan zaidi " awk nih konpiden ja..mana ada lagu 3 dara...sorg lagik ilang mana?" Ya Allah.....itu la baru bgn tido dah tepon Sinar..kan dah jadik cam tuh..."OK 4 dara..."..ha, baru betol..sib baik dia kasik chance betolkan...'Tahniah,anda berjaya memenangi CD bla bla.."Aku dah tak dgr masa tuh, trus ckp "OK"..lupa trima kasih pon...nerbes punya hal.


Msk bilik trus berpadu gelak ketawa ngan hosmate aku.Hosmate yg sdg iron tudung pagi tuh,usaha tunggu tanak gi mandi dulu sbb nk dgr playback aku jwb soklan tadik..ekekke.kelakag jer ghasa dgr sora sendrik....hehhe..bukan CD hadiah yg aku nak pon...cuma nk puaskan hati..alang2 jadik peminat nih kan..nk jugak berckp ngan Dj2 pujaan hatiku, ...ekekkekek...suka la aku satu hari nih...keh keh keh!


Ada pulak panggilan dari Sinar aku dapat tadik. Depa nk konpemkan alamat n details lain utk pos adiah kot. Alahai, bateri aku dr tadik bunyi amaran nk kong ja, tp tak mati lagik. Sempat la kasik all d details depa mintak. Mlm nih nk joli katak ngan gang2 lab kat tapak konvo...dgr kata mlm penutup...hehehhe...as usual, gi tgk persembahan ja kot...nk mkn mahai ja...tak sedap lak tuh.....bunga mlm nih murah2 ..so hosmate nk tangkap sejambak la kot...heheh...me? bunga? hehheheeh....


OK...smbg len kali...dgn hot2 story from Sintoque with Luv!

No comments:

:: Unsung Hero in my Education Journey::

Dalam hidup seseorang aku amat pasti ada insan yang bukan ada hubungan darah, mau pon jiran terdekat yang kenal sedari kecil siapa kita, bah...