Monday, October 24, 2005

:: Hati Yang Tersentuh ::

Hari nih hosmate aku selamat pulang ke kg utk menyambut Syawal yg bakal menjelma dalam seminggu lagik. Aku hanya sempat menghantar dgn lirikan ekor mata n doa lps bersalaman pagi sblm ke tmpt keje. Sib baik ada squad bantuan khas dari ganu...bersemangat la perjalanan balik yer!..ekekekkeke...

Tapi bila saja mengenangkan aku akan kembali berseoranngan di rumah mlm nih, hati nih mcm tersentuh...tangkap syahdu lak tetiba...apa dah jadik ngan aku nih? Sedey sgt saipa? Ptg lps balik keje, aku dah plan nk ke umah zampeada utk bagi buah tangan raya sebelum aku balik kg jumaat nih...yer la mana tau tak sempat juper dah. Aku ada hal esk n lusa, so kena la awalkan semua plan yg dirancang. Hanya serunding saja dpt aku n Eda kasik sblm buah tangan rayer orang tak balik beraya kat kg nih.

Sampai ja depan umah dia ptg tuh, alamakkkkk!!! ramainya umat bertandang ke umah dia...agaknya berbuka ramai2 nih....dari pintu aku hanya nmpk Apit (hosmate dia) yg berkedudukan hampir sekali ngan pintu...aku psttt pssttt ja ..soh dia panggil si zampeada kuar...heheheh..nerbes aku ramai2 nih....lps kasik pesanan akhir selagu dua...aku beredar...sekali lagi hati aku tersentuh ngan suasana camtuh....yer ;a ramai2 bukak poser skali...aku? dulu aku pernah la mengalami suasana yg sama tika dok seumah 7 org...mak datuk, meriahnya....ghasa best sgt....bila kenang balik...i missed that moment very very much ....mcm nk patah balik ke zaman2 dulu....ramai2 pi pasar ramadhan...berbuka sambil2 sembang2...then gi terawikh ramai2....Ya Allah..mana pi saat2 camtu?

Hati ini tersentuh lagik tatkala menyuap mknan berbuka tadik....alamak...trus tingat umah. Nk call, depa sure tgh berbuka..heheh, klu kat umah, ketika nih, aku n adik2 aku yg lain dah berlumba2 mkn...saper mkn lewat, sure lauk dah tak best...org lain dah rasmi dulu..so, akan ada la tupperware buat simpan mknan depa yg mau solat maghrib dulu sblm mkn mknan berat. hehhe...aku slalunya tewas....mkn ja dulu, solat kendian..alahaiiii...sayu pulak ghaser...

Aku terpikis nk ke lab lak coz esk ada janji nk kasik borang "Intent to submit graduate thesis" kat Mija....aku dah takleh nk pass ke SP, so aku mintak tlg dia la esk...kena la letak siap2 kat lab mlm nih... Aku pon capai kunci PFU, trus ja tgn nih bukak radio.... "hanya kusampaikan pesan dan kiriman tulus ikhlas, dari jauh ku pohonkan ampun maaf"... jelas kedengaran sora penyanyi fav aku mendendangkan lagu rayer bertema sedey...skali nih , hati aku mmg benar2 tersentuh,..naper lagu nih? DJ radio nih seakan2 paham keadaan aku....tangkap syahdu lagi skali..

Sampai lab pulaks...aku jalan tugas aku yg x sempat aku kejar selama aku ada komitmen keje nih.. semlm ada sembang ngan eda, dia ckp " Buha, aku ghasa sayang ja nk tinggalkan UUM nih....bla bla bla...." ...sambil ngangguk kepala..."Aku pon cama la, dah lama sgt kita kat sini..bla bla .."...mmg pon....itu sebab hati nih tersentuh ja...agaknya x lama lagik kami akan kuar dari sini kot...bila tuh? hehheeh..soklan cepu cemas nih tak leh la nk jwb...serah pada takdir...klu cepat viva...hmmm, mean cepat la kami di'halau' dari sinih...hehehhe, ada baiknya sbb masing2 ada plan sendri...

Ok la...cukup ngan topik syahdu hari nih...Aku nk amik kesempatan menyusun 10 jari memohon ampun dan maaf pada semua geng2 senja.com, lab, bolgger yg slalu melawat ...selamat hari raya..maaf zahir batin...juper lps ghayer..InsyaAllah..

No comments:

:: Unsung Hero in my Education Journey::

Dalam hidup seseorang aku amat pasti ada insan yang bukan ada hubungan darah, mau pon jiran terdekat yang kenal sedari kecil siapa kita, bah...