Wednesday, October 05, 2005

:: Kenangan Ramadhan ::

KLu nk ikutkan hati mmg dah selamat aku berpuasa kat umah....but bukan keje aku tentukan apa akan jadi masa mendatang..

Yg pastinya aku ada kenangan istimewa sempena bulan ramadhan masa degree dulu...duduk separas ngan member2 yg mmg ala2 keibuan semuanya...yer la dah ada yg nk kawin n etc. bilik kami yg dekat2 nih mmg dah pakat sahur skali...bilik aku la port utk depa tumpangkan segala alat letrik, alasannya kami tak byk barang..mmg pon..aku n Na (roomate aku) akan rotate la masak nasi sahur...

Nk jadikan citer, satu pagi tuh, disebabkan kena turn jiran aku (ANgah) masak nasik, tapi periuk dlm bilik aku......aku plak jenih yg susah mau bgn klu tak kena tempik or kena sentuh sket. Sama kes ngan roomate aku , kami sehati sejiwa la nih..

Si Angah dah fed up ketuk pintu....tak silap siap tempik smpi separas bgn tak pasal2.....marah btol dia..kami lak buat2 pekak ja dua2 , trus lena dibuai mimpi...aku ghasa angah siap nk tendang ja pintu, sbb terlalu geram. Hehhehe.....last2 mate aku terjaga jugak.....

Aku? hehheheh..dgn rileks nya trus tarik selimut......angah dah bengang sgt, dia masak jugak nasik..but, time sahur...... aku lmbt sket la dikejutkan....semua yg mkn diam ja....Aku sendri mmg ghasa bersalah la tgk muka angah yg masam mencuka....dia tak tego aku langsung...

Sebenarnya...org lain nk gelak, tingatkan gelagar angah mengejutkan aku tadik...siap abis silat n kuntau dia bukak depan pintu bilik kami...Ya Allah.....mmg dah aku tak sedar langsung...

Esk pagi masa nk gi kelas, aku try gaks tebalkan muka tegog aku ngaku salah la....mmg x jaga ... heheheh....dgn bakat joker yg aku ada....gelak la jugak dia at last....benda tuh mmg jadik bualan kami sepjg posa thn tuh...apa nk wat? kesilapan x sengaja aku.

~ Ok, selamat berpuasa semua...moga ibadah nih dpt menjadikan kita lebih bersabar~

No comments:

:: Unsung Hero in my Education Journey::

Dalam hidup seseorang aku amat pasti ada insan yang bukan ada hubungan darah, mau pon jiran terdekat yang kenal sedari kecil siapa kita, bah...