Monday, October 17, 2005

:: Lama tak hapdet nih ::

Alhamdulillah...skali lagi aku diberi peluang utk coretkan sst buat tatapan geng2 blogger sekalian...ekekekekk, bukan haper, kekangan masa n kudrat yang tak menyempatkan aku utk melayan blog.

Sedar x sedar, dah mlm ke -14 posa dah pong....y so cepat ha? Tambah lak aku gi pagi balik ptg, mmg dok sedo masa yg pantas berlalu... tade la terasa posa ngat, itu yg bestnya, but...sesapa jadik tenaga pengajar nih akan paham situasi camner....sora dah abis kuar, air liur dah kering, tekak perit....but budak2 yg kat depan, cuma jegilkan mata..pejam celik...alahai...sure x paham ngan apa yg kita ajag....mmg mencabar keimanan aku. eh! ada pulak budak siap buat lawak Din beramboi..." cik, cik..camner leh dapat jwpn cam tuh? sila cik terangkan sekali lagi, InsyaAllah saya akan paham"..ngan muka serius...n sopannya dia susun ayat.....mana tak gewamm..... satu dewan yg tadik senyap dah mengaum ngan gelak ketawa....budak nih selamba ja soh aku tunjuk lagi skali....last2...ngeh ngeh ngeh!, aku denda dia soh tunjukkan lagi skali soklan tuh utk satu kelas....lps berdolak-dalik, aku pakse jugak...dia ngalah, buat terketag2...last aku siyan, bgtau jwpn,...cepat2 dia duduk tempat, diam ajer...padan muka ekau!

Aku bukan nk dera apa...cuma nk kasik ingatan, depa tanak fokus..siyan tgk anak2 melayu kita camtuh....nk makan suap jer...aku siap tazkirah la 5 minit sebelum abis kelas, utk kebaikan depa jugak. Mana x hangin, soh plotkan graf pon terkial2. Nk soh faktorkan persamaan, tak reti? dh tu lak, siap main2 dlm kelas, ajuk dialek pekat kedah aku la, klu x kerana posa, dah lama dah depa tuh...ekekkekek..sabag..sabag..

Bkn semua camtuh, ada yg nk ngaji... ada bagus tuh mmg bagus. Cuma sifat ke'cikgu'an aku nih tade setara mana. Aku lom leh tackel cara depa agaknya. Aku tade la tegas mana pon ngan depa, sbb semua tenaga pengajar situ mmg frenly ngan pelajar2 depa. Itu la aku cuba buat buat masa nih. Tapi yg aku pasan, semua kwn2 aku yg baru masuk ngajar agak tegas n agresif. darah muda kot, cepat ja mendidih. Depa mmg kontrol kelas ngan cara memasing, n show the true colors. Hehheheheh, cara memasing la kan...

ok la setakat nih lu aku hapdet situasi aku di POLIMAS. nnt aku story mory lagik wokeh~ bye~

No comments:

:: Unsung Hero in my Education Journey::

Dalam hidup seseorang aku amat pasti ada insan yang bukan ada hubungan darah, mau pon jiran terdekat yang kenal sedari kecil siapa kita, bah...