Tuesday, May 27, 2014

:: Lawatan Ukuwah ::

Minggu aku balik kg, aku dah plan nk gi melawat kekwan yg dah lama x tengok muka....tanya khabar dan bersua muka...Lepas insiden sedih pada 18/5 hari tu.....Moga rohnya ditempatkan bersama2 dengan orang yg soleh. Amin.

Lokasi pertama lawatan adalah di Bandar Tasek Mutiara, Penang. Rumah member aku ni pes time aku gi, Tapi sebelum tuh, dia temankan aku gi buat servis kete kat Bagan Jermal. Memang pes time jugak aku ke sana. Anyhow, best dpt jumper kwn lama n borak2 apa yang terlintas di fikiran. Tq Sal for the lunch...pizza hut tu....merangkap belanja besday gurl la kan..ekekekeke......


Lepas itu, sehari kemudian aku gi melawat salah seorang kawan semasa degree aku. Dah lama sgt tak jumpa. Dah lain muka klu semakin berusia kan? Aku mengakuinya dalam diam. Cikgu Lyssa adalah salah seorang rakan yang banyak membuatkan aku ketawa dengan feel yang macam2. Sangat berterus terang dan senang nak dibawa bergurau. Anak teruna dia pon dah besag sekarang. Seronok tengok rumah dia yang jadi hak milik dia sekarang.....cantik....Taman Ria , Alma Bukit Mertajam.

Last person aku jumpak adalah salah seorang rakan lama jugak. Aku kenal dia dari matrikulasi lagi. Sangat senang bergaul dengan Sh. Mashita ni...Aku jumpa ngan dia kat Queensbay, Penang. Dengan dia, aku banyak kongsi kisah peribadi aku sebabnya dia adalah teman dalam bas setiap kali kami balik kg. Dah ditakdirkan kg kami dekat je, sebelah negeri...Perak and Kedah, but turun bas kat Parit Buntar. So, mmg senang nk balik sama2. Dia dah berjaya sebagai seorang pensyarah lepasan Phd dari salah sebuah universiti di Australia. Kutip semangat kwn2.....moga2 ada sinar buat aku meneruskan perjalanan aku...




1 comment:

salissal said...

wahhhh...black n white version...mmg kena la dgn kita :)

:: Unsung Hero in my Education Journey::

Dalam hidup seseorang aku amat pasti ada insan yang bukan ada hubungan darah, mau pon jiran terdekat yang kenal sedari kecil siapa kita, bah...